مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه گرانیها، مردم را واقعا بیچاره کرده درباره پرونده فساد مطرح شده در دوران شهرداری قالیباف گفت: رشوهای جهت جلب آرا صورت گرفته است، آن مبلغ ۶۵ میلیارد تومان که در سال ۱۳۹۵ جهت تراکم مبادله شده بود.
دیدارنیوز: میرسلیم در مورد پرونده فساد مطرح شده در دوران شهرداری قالیباف گفت: رشوهای جهت جلب آرا صورت گرفته است، آن مبلغ ۶۵ میلیارد تومان که در سال ۱۳۹۵ جهت تراکم مبادله شده بود، و مبلغ مذکور بین تشکیلات هلدینگ یاس، تجارت نوین و یکی از نمایندگانی که در کمیسیون عمران بوده و مسئولیت گروه تحقیق و تفحص هم با او بوده، رد و بدل شده است.
به نقل از خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب موتلف اسلامی، از جمله فعالان فضای مجازی است که اغلب مواضع او واکنش برانگیز بوده و اغلب، بازتابهای انتقادی در پی داشته است.
او ضمن دفاع از مواضعش به برخی از انتقادهای منتقدانش پاسخ داده است.
طرفدار فیلترینگ هستم
این نماینده مجلس درباره تناقض موجود بین فعالیت خود و برخی مسئولین در شبکه اجتماعی توئیتر همزمان با فیلتر این پیامرسان برای مردم گفت: این یک ممیزی است و در حال حاضر سکوهای داخلی ما دارند کار میکنند و خیلی خوب انتشار میدهند ضمن اینکه در توئیتر هم موارد خلاف هم موارد خوب، وجود دارد و باید جلوی موارد خلاف را بگیرند.
او علت فیلترینگ توئیتر را در این دانست که اکثر محتوای آن به ضرر کشور است و تصمیم گرفته شده جلوی این محتواها، صافی گذاشته شود. مسئولین هم برای اینکه به آنها که در تله دشمن افتاده اند هشدار دهند از توئیتر استفاده میکنند.
وی در پاسخ به این سوال که شما برای نجات گمراهان گرفتار در توئیتر در این شبکه اجتماعی فعال هستید؟ گفت: بله، طبیعتا. ما موظیم. کار توئیتر اغواگری است. من من به توئیتر میآیم تا به آنهایی که فکر میکنند مخالفتی با من دارند بگویم شما مخالف نیستید، شما اغوا شدهاید.
وی خود را طرفدار فیلترینگ معرفی کرد و افزود: ممیزی لازم است، زیرا ما نمیتوانیم در را باز بگذاریم، مردم هم برای انجام کار درست میتوانند از فیلترشکن استفاده کنند!
قالیباف و هیات رئیسه خود را مستغنی میدانند
میرسلیم در بخش دیگری در مورد قالیباف گفت: با اینکه به رئیس شدن ایشان اعتقاد نداشتم، ولی برای اینکه به ایشان کمک کنم یک روز پیشنهادهای خودم را به ایشان مطرح کردم و گفتم خوب است از این افرادی که با تجربه و مطرح هستند استفاده مشورتی شود، شما گروههای مختلف مشورتی برای خودتان تشکیل دهید وقبل از اقدام از نظرات مشورتی اینها استفاده کنید. ایشان با افرادی که سرشناستر بودند چندین جلسه گذاشتند، ولی بعد دیگر متوقف شد. یعنی رئیس مجلس و هیات رئیسه از بنیه مشورتی کارشناسی صاحب نظران که در مجلس وجود داشتند، استفاده نکردند و خودشان را مستغنی دانستند.
او در پاسخ به این سوال که آیا نگاه قالیباف به مجلس پادگانی و به تناسب سلسله مراتب است نیز گفت: بله قطعا اینها یک مقداری اثرگذار است و حتی من یک موقعی ایراد هم گرفتهام. من به ایشان گوشزد کردم که در عین حال که ایشان رئیس و فرمانده است، اما نباید درب را ببندد تا کسی خارج نشود چرا که برخی نمایندگان میخواهند خارج شوند و انسداد به وجود بیاورند و این حق شان است، نمیشود به زور در را ببندند تا نمایندگان خارج نشوند.
شاسی بلندها حاصل ویژهخواری بود
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نمایندگان مجلس گفت: هنگامی که موضوع استیضاح وزیر مطرح شد، آمدند این خودروهای شاسی بلند را که به دوسال قبل بر میگشت، بعنوان یک مطلب جدید مطرح کردند و اصلا مناسبتی با این نداشت. البته به نظر من یک مقدار ویژه خواری در این مسئله وجود داشته است و فکر میکنم طبق فهرست ما حدود ۱۵۰ نفر ازاین ویژهخواری بهرهمند شده بودند که البته همه آنها نماینده مجلس نبودند، نمایندگان مستقیم درگیر نبودند و به اسم خانواده و اقوام خودرو گرفته بودند.
با سیاستهایی که الان توسط دولت اجرا میشود مهار گرانی سخت است
میرسلیم در مورد گرانیها گفت: گرانی ها، مردم را واقعا بیچاره کرده و با سیاستهایی که الان توسط دولت اجرا میشود مهار گرانی سخت است.
دولت رئیسی موفق به ارائه طرح قانون انتخابات نشد
میرسلیم در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: متاسفانه از سال ۹۵ تا کنون موفق نشدیم این قانون را به شکل مناسب تری تنطیم کنیم و در نهایت دولت لایحه نداد و به صورت طرح در کمیسیون آمد. با اینکه دولت علاقهمند بود، ولی خُب تاخیر داشت، من در سال ۹۶ و در زمانی که رحمانی فضلی وزیر کشور بودند به ایشان یادآوری کردم در حالی که سیاستهای کلی به شما ابلاغ شده است چرا آن را اصلاح نمیکنید؟ ایشان گفتند مشغول اینکار هستیم، ولی نشان به آن نشان که تا سال ۱۴۰۰ اصلاحیه انجام نگرفت.
وی با بیان اینکه اصلاحیه کار سادهای نیست، ولی با توجه به اینکه سیاستهای آن تبیین شده بود، میتوانستیم قانون جامع مفیدی را تنظیم بکنیم افزود: از نکات مهمی که در قانون اول به آن توجه نشده و اینبار هم توجه به آن نشد، موضوع حوزههای چند نماینده است، ما در حدود ۱۷۴ حوزه داریم که در این حوزهها یک نماینده برای مجلس انتخاب میشود که اینها به لحاظ انتخاباتی مشکلی ندارند (منظور من از منظر سیاسی و... نیست)، اما برای حوزههایی که دو تا ۶ نماینده برای مراکز استانها داشتند و بوِیژه تهران که دارای ۳۰ نماینده است متاسفانه در این طرح اخیر تصمیم گیری درستی انجام نگرفت. لایحه دولت رئیسی هم آماده نشد، دولت ایشان در این دوسال موفق به آماده کردن لایحه نشد که البته میتواند ضعف بنیه کارشناسی را علت این امر دانست، وقتی دولت لایحهای ارائه نکرد نمایندگان در قالب طرح به بررسی این موضوع پرداختند و طبیعی است که بطور کلی نمایندگان علاقهمند هستند آنچه تصویب میشود تاحدود زیادی متوجه منافع آنها هم باشد. نمایندگان موجود ذینفع هستند و سعی میکنند رای خود را طوری دهند که به ضررشان نباشد و این امری است که بطور طبیعی اتفاق میافتد. میرسلیم معتقد است منهای بخش انتخابات تناسبی که برای تهران پیش بینی شده بقیه موارد از بخشهای خوبی برخوردار است.