تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
این رفتارها جز ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد

حسن خمینی: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت و صلح است

سید حسن خمینی درباره قرآن سوزی در سوئد گفت: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت، انسانیت و صلح است که متأسفانه در مجموعه‌هایی که اجازه بروز چنین رفتار‌هایی را می‌دهند، نسبت به این موضوع درکی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۱۹۴۰
۱۰:۲۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

حسن خمینی: سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت و صلح است

دیدارنیوز: یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره‌ای ندارد. البته لطمه‌ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بار‌ها به پیامبر (ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.

سید حسن خمینی در جمع زائران حرم امام، با اشاره به قرآن سوزی در سوئد، اظهار کرد: این اتفاق به ظاهر در میان کسانی رخ داده که خداوند قبل از مسلمانان کتاب آسمانی به آنان نازل کرده است. آنان پشت یکی از دستاورد‌های بشریت یعنی «آزادی» سنگر گرفته‌اند. آزادی امر مقدسی است و مانند همه پدیده‌های خوب می‌تواند مورد سو استفاده، تفسیر غلط و دستمایه رفتار‌های بد قرار گیرد؛ از جمله این‌که به نام آزادی بیان اجازه قرآن سوزی دهند.

وی افزود: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره‌ای ندارد. البته لطمه‌ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بار‌ها به پیامبر (ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.

وی با بیان این‌که «رفتارهایی، چون قرآن‌سوزی جز پنجه زدن به صورت صلح، بر هم زدن آرامش و ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد»، یادآور شد: بشریت بعد از این همه مدت بین زمانی که آزادی به بشریت خدمت می‌کند و زمانی که بذر کینه و نفرت می‌کارد تفاوتی قائل نمی‌شود. یک چهارم ساکنان زمین به نام قرآن زندگی می‌کنند، اسامی آن را بر روی فرزندانشان می‌گذراند و آن را بر روی چشم می‌گذارند و بنابراین، سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دیانت، انسانیت و صلح است که متأسفانه در مجموعه‌هایی که اجازه بروز چنین رفتار‌هایی را می‌دهند، نسبت به این موضوع درکی وجود ندارد.

منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی