تیتر امروز

در این مناسکِ ظاهری هویت به دست می‌آید، اما حقیقت، نه/ ارزش هر انسان به قدر اندیشه، شفقت و مهربانی او نسبت به مردم است
در سی‌وهشتمین برنامه دیدار اندیشه با ناصر مهدوی مطرح شد:

در این مناسکِ ظاهری هویت به دست می‌آید، اما حقیقت، نه/ ارزش هر انسان به قدر اندیشه، شفقت و مهربانی او نسبت به مردم است

در سی‌وهشتمین برنامه دیدار اندیشه که مقارن با اربعین حسینی منتشر می‌شود با ناصر مهدوی، روشنفکر دینی و استاد دانشگاه با موضوع "اربعین در عصر حاضر" گفت‌و‌گو کردیم.
حسین راغفر: بسیاری از امضاکنندگان بیانیه ۱۸۰ اقتصاددان، مسئول شرایط فعلی کشورند/ سیاست‌های اقتصادی، جامعه را به گسست از هم کشانده/ کسانی که در شهر علیه مردم خودشان عملیات می‌کنند، قربانیان سیاست‌های اقتصادی هستند/ اصلی‌ترین موضوع تجاوز اسرائیل، شکست نظام امنیتی ما بود
دولت پزشکیان، جنگ ۱۲ روزه و آینده ایران در ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

حسین راغفر: بسیاری از امضاکنندگان بیانیه ۱۸۰ اقتصاددان، مسئول شرایط فعلی کشورند/ سیاست‌های اقتصادی، جامعه را به گسست از هم کشانده/ کسانی که در شهر علیه مردم خودشان عملیات می‌کنند، قربانیان سیاست‌های اقتصادی هستند/ اصلی‌ترین موضوع تجاوز اسرائیل، شکست نظام امنیتی ما بود

حسین راغفر، استاد دانشگاه و اقتصاددان مهمان چهارمین برنامه از سلسله‌ گفتگوهای برنامه‌های میدان پاستور بود.
نتانیاهو بار ديگر ایران را تهدید به حمله کرد/ همسایگی ایران با آمریکا در کریدور ترامپ/ جنگ يا مذاکره؛ مساله این است
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

نتانیاهو بار ديگر ایران را تهدید به حمله کرد/ همسایگی ایران با آمریکا در کریدور ترامپ/ جنگ يا مذاکره؛ مساله این است

این صد و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در مشهد

وزیر آموزش و پرورش: امروزه فضای آموزشی خودش یک معلم است

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه‌ساز که در مشهد در حال برگزاری است، در توصیف مجامع استانی خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد که اکنون مجامع خیرین مدرسه‌ساز به نهالی تنومند تبدیل شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۱۶۵
۱۲:۲۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحایی با بیان اینکه سهم این شجره طیبه بیش از 113 هزار کلاس درس وساختمان بوده است، گفت: این فعالیت اشاعه ناب‌ترین ایثار و ازخودگذشتگی است که نتوانستیم به خوبی آن را نمایان کنیم. تک‌تک این آجرها تمدن جمهوری اسلامی ایران را در آینده نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز فضای آموزشی در آموزش و پرورش نوین صرفا مشتی خاک و آجر نیست زیرا تاثیری که فضای آموزشی ایجاد می‌کند بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. امروز فضای آموزشی بخشی از تکنولوژی آموزشی است. امروزه سخت‌افزار در کنار نرم‌افزار در سرعت و تعمیق در یادگیری بسیار مهم و مورد توجه است که اهمیت فضای آموزشی امروز را نشان می دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروزه فضای آموزشی خودش یک معلم است، خاطر نشان کرد: فضای آموزشی معلمی است که به دانش آموزان در یادگیری کمک می‌کند. این نگاه را باید درحوزه معماری مدارس دربخش دولتی و خیری داشته باشیم، چراکه برای نمونه، امروز فضای سبز در مدرسه بخش عمده ای از یادگیری برای دانش آموزان است و نقش اساسی دارد.

بطحایی اضافه کرد: در پژوهش‌های پیشرفته بررسی می‌شود که حتی چه نوع گیاهانی در فضای سبز مدرسه باید استفاده شود تا یادگیری راساده‌تر کند. امروز محوطه‌های مدرسه اهمیت بسیار زیادی دارند. فناوری‌های معماری مدارس پیشرفته به سمتی می رود که کلاس درس بدون دیوار باشد و از این طریق بچه‌ها را وادار می‌کنند در فضای پرسروصدا مهارت تمرکزکردن را فرا بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه کلاس‌های نیم دایره‌ای در معماری آموزش‌وپروشی درحال شکل‌گیری است گفت: این مدارس فاقد نیمکت است و دانش‌آموزان باید روی زمین بنشینند و مهارت زندگی را تمرین کنند. چیدمان کلاس و رنگ وتصاویر مورد استفاده در فضاهای آموزشی نیز مورد توجه متخصصان آموزش و پروش است.

وی ادامه داد: بچه‌ها در مدارس ما باید زندگی کردن را تمرین کنند و مدرسه امروز مرور یک سری دانش و حفظ فرمول‌های ریاضی نیست. امروز مدرسه به عنوان کانون فرهنگی تغییر رویکرد داده است ما هم باید تصمیمات خود را در این بخش تغییر دهیم.

بطحایی ادامه داد : تا زمانی که مدرسه محیط تمرین بچه ها نشود، حتی اگر از نظر فضای فیزیکی مشکلی نداشته باشیم باز هم نمی توانیم نام آن فضا را مدرسه بگذاریم. نظام تعلیم وتربیت امروز، فضای صحبت کردن، مذاکره کردن، تمرین اخلاق و مداراکردن وحرف زدن را برای دانش آموزان باید آماده کند.

وی با اشاره به اینکه برای پایه‌های اول تاسوم ابتدایی مدرسه باید دارای کلاس اسباب بازی باشد، گفت: تکنولوژی آموزشی برای این دسته از دانش‌آموزان این گونه شده است و رویکرد جدید آموزش وپرورش برخاسته از سند تحول، اصلاح این مسیر است؛ البته این اصلاح کاری بسیار سخت است.

وزیر آموزش وپرورش افزود :رویکرد ما هم چنان که باید درفضای آموزشی تغییر کند، باید در حوزه آموزشی و تکنولوژی آموزشی نیز تغییر ایجاد کنیم.

وی با تشکر از اهتمام خیران و دولت در ساخت مدرسه گفت :هم چنان بامشکلات عدیده در فضاهای آموزشی مواجه هستیم . مدرسه یک کارگاه برای زندگی کردن است و دانش آموزان باید در مدرسه این موضوع را تمرین کنند.

بطحایی به میزان اعتباری که برای بازسازی مدارس کشور نیاز است، اشاره تصریح کرد: بین 80 تا 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا فضاهای آموزشی را در سطح یک و بالا نوسازی کنیم و همچنان نیازمند توجه خیران هستیم زیرا دولت نخواهد توانست این عدد را تامین کند تا به آموزش وپرورشی که ترسیم کردیم، دست یابیم.

وی افزود: باید کارگروه هایی تشکیل شود که روش های جذب خیران بازنگری شود زیرا ممکن است خیران نتوانند مدارس 9 یا 12 کلاسه احداث کنند و در عوض بتوانند با چند خیر یک مدرسه احداث کنند و یا بتوانند یک اتاق اسباب بازی ایجاد کنند.


ارسال نظرات
پربازدیدها
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد