تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مشمولان وظیفه به افراد سودجو اعتماد نکنند

حسین پیوندی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: مشمولان وظیفه از اعتماد به افراد سودجو و جاعل خودداری کنند.

کد خبر: ۱۵۱۳۸۶
۰۸:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

مشمولان وظیفه به افراد سودجو اعتماد نکنند

دیدارنیوز: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: وظیفه عمومی تنها مرجع رسمی تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی است و مشمولان از اعتماد به افراد سودجو و جاعل خودداری کنند.

سرهنگ حسین پیوندی ۳۰ خردادماه در جمع خبرنگاران با برحذرداشتن مشمولان وظیفه از اعتماد به افراد جاعل را و سودجو اظهار کرد: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هرفرد ذکور ایرانی درماهی که طی آن به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است و کلیه افراد ذکور ایرانی می‌بایست در زمان مشمولیت وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی گفت: مشمولان برای ادامه تحصیل، استخدام، خروج از کشور و ... می‌بایست وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت با محرومیت‌های اجتماعی ازجمله عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم استخدام. مواجه می‌شوند.

سرهنگ حسین پیوندی افزود: برخی از جوانان به علت کاهلی، به دنبال زیر پا گذاشتن قانون خدمت وظیفه عمومی هستند لذا همواره موضوع جعل دسیسه و تقلب در امور وظیفه عمومی به عنوان یک چالش سازمانی و فراسازمانی مطرح است.
وی ادامه داد: برخی از مشمولان به خصوص مشمولان غایب و قراری به منظور فرار و سرپیچی از قوانین و مقررات، تعجیل جهت جذب در بازار کار سفر‌های خارجی، ثبت شرکت‌های تجاری استخدام در شرکت‌ها و ادارات دولتی اقدام به ارتباط با افراد سودجو و فرصت طلب اعتماد به آنان نموده و با پرداخت مبالغی موفق به دریافت کارت‌های معافیت و پایان خدمت غیرقانونی شده اند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: این موضوع با توجه به عدم آگاهی مشمولان از قوانین و مقررات، باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری از جمله اعمال محدودیت درخواست در وظیفه عمومی سراسر کشور و دفاتر خدمات انتظامی، سازمان ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت احوال مراجع قضائی، دستگیری آنان توسط پلیس آگاهی و عدم استخدام در ادارات دولتی با توجه به داشتن سوء پیشینه گردیده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در صورت کشف و شناسایی معافیت‌های غیرقانونی و احراز دسیسه و تقلب مشمولان در امور وظیفه عمومی، ضمن انعکاس سریع موضوع به پلیس آگاهی و حسب شرایط به مراجع قضائی، مراتب به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته و با پیگیری و همکاری‌های لازم با مراجع ذیربط درخصوص دستگیری افراد سودجو اقدام می‌شود.

سرهنگ حسین پیوندی در پایان گفت: تنها مرجع کسب اطلاع از آخرین اخبار قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی سایت سازمان وظیفه عمومی www.vazifeh.police.ir است و همچنین مشمولان می‌توانند برای دریافت مشاوره از کارشناسان وظیفه عمومی با شماره ۰۹۶۴۸۰ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی