تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
گفت‌وگوی دیدار در برنامه اصل ۲۷ با استاد اخلاق

ابراهیم بهاری: بی‌حجابی یک گناه اجتماعی است/ به کسی رای بدهیم که بعدا دزد نشود

با آغاز سال ۱۴۰۲ و پررنگ شدن موضوع حجاب در کشور، دیدارنیوز بر آن شد در فصل جدید برنامه اصل ۲۷، سراغ این موضوع برود و در گفت‌وگو با صاحب نظران، چالش‌های فراروی جامعه را بررسی کند.

کد خبر: ۱۵۱۳۴۸
۱۴:۴۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

ابراهیم بهاری: بی حجابی یک گناه اجتماعی است/ به کسی رای بدهیم که بعدا دزد نشود

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: حجت الاسلام ابراهیم بهاری استاد اخلاق در فصل دوم برنامه اصل ۲۷ مهمان دیدارنیوز بود؛ او در این گفت‌وگو که قرار است در دو قسمت منتشر شود، هم دلایل اتفاق‌های سال ۱۴۰۱ را مطرح کرد هم به اهمیت موضوع حجاب در جمهوری اسلامی پرداخت.

ویدیو این گفتگو را اینجا ببینید



این استاد اخلاق معتقد است: بی حجابی یک گناه اجتماعی است، زیرا در اسلام به حجاب اشاره شده و در اصل حجاب یک دستور الهی است. او ضمن اینکه تاکید دارد که حجاب جزء واجبات دین است، می‌گوید: فضای جامعه به این سمت رفته که برخی از دختر خانم‌ها می‌گویند نمی‌خواهند روسری سر کنند، باید گفت باشد اشکال ندارد و این نباید دلیل بر این باشد که بگوییم که، چون این خانم حجاب ندارد، تنفر برانگیز است.
اینطور که بهاری توضیح می‌دهد: ۹۹ درصد از جوانان و دخترانی که بی‌حجاب یا بدحجاب هستند یا پسرانی که بی اعتقاد هستند شاکله اصلی دین را قبول دارند و نباید به بهانه حجاب آن‌ها را طرد کرد.

ابراهیم بهاری: بی حجابی یک گناه اجتماعی است/ به کسی رای بدهیم که بعدا دزد نشود

عکس‌ها: آرش راهبر

 

او ادامه می‌دهد: مسئله حجاب چند وجهی است و این آسان نیست که بیاییم به آسانی حکم دهیم که حجاب اختیاری است؛ از طرف دیگر هیچ اجباری وجود ندارد که همه افراد مسلمان باشند، اما اگر کسی مسلمان شد باید از قوانین دین اسلام پیروی کند و به آن‌ها احترام بگذارد.
به گفته بهاری خداوند هم به زن هم به مرد دستور رعایت حجاب را داده و در قرآن حدود ۱۶ آیه وجود دارد که در مورد همین موضوع حجاب است.
او با اشاره به اینکه پیش از اینکه ما مسلمان شویم ایرانی بودیم، می‌گوید: ما ادعا داریم که سابقه چند هزار ساله در تمدن داریم و نمونه بارز این سابقه هم تخت جمشید است و اگر دقت کنید در همه نماد‌های نمایان در تخت جمشید زنان حجاب دارند.
این استاد اخلاق به شرایط کنونی جامعه و انتخابات مجلس هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر انتظار می‌رود که مردم به پای صندوق‌های رای بروند و در انتخابات مجلس شرکت کنند، اما نکته مهم اینجاست که اگر ما فردا پای صندوق رای رفتیم و به یک نفر رای دادیم آن فرد اگر وارد مجلس یا دولت شد دزد نباشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی