تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ماجرای استقلال معدن مس سونگون

جهانگیرزاده: رئیس‌جمهور نمی‌تواند در بیت‌المال دخل و تصرف کند

عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع معدن مس سونگون و اینکه رئیس‌جمهور نمی‌تواند در بیت‌المال دخل و تصرف کند، گفت: حالا آقای رئیسی هم یک چیزی گفته است، قانون به ایشان اجازه نمی‌دهد، رئیس‌جمهور بالاخره برای این وعده باید یک مجرای قانونی پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۱۲۲۲
۱۳:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

جهانگیرزاده: رئیس‌جمهور نمی‌تواند در بیت‌المال دخل و تصرف کند

دیدارنیوز: نماینده مردم پارس‌آباد در رابطه با اعلام استقلال مس سونگون توسط رئیس‌جمهور، گفت: قانون به کسی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

رئیس جمهور در دومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی استقلال مس سونگون را اعلام کرد و در دیدار با مردم در محوطه ارک علیشاه تبریز، گفت: ما در سفر دور اول وعده پیگیری موضوعات مختلفی را دادیم که استقلال مس سونگون از جمله آن‌ها بود و امروز اعلام می‌کنم استقلال این معدن ثبت شده است و از این پس درآمد‌های آن برای توسعه منطقه هزینه می‌شود.

این سخنان سید ابراهیم رئیسی واکنش‌های مختلفی در پی داشت و بسیاری چنین اقدامی را ناصواب دانسته و باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری دانستند.

عباس جهانگیرزاده، نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: من هم یک خبر‌هایی شنیده‌ام که گفته‌اند کل سود و همه درآمد‌های مس سونگون را به خود آذربایجان واگذار می‌کنند. به نظر من این کار عقلانی نیست و قانون هم به کسی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. اگر بیت‌المال است پس به عموم تعلق دارد و خاص نیست. این یک واقعیتی است و بیت‌المال را نمی‌شود خاص کرد. حالا یک چیز‌هایی گفته شده و نمایندگانشان هم پذیرفته‌اند، اخبار هم رسانه‌ای کرده است و ما هم تا این حد اطلاع داریم.

وی ادامه داد: در هر حال برای هر کاری باید یک مجرای قانونی یافت، همین طوری و با استناد به این‌که من رئیس‌جمهور هستم و هر چه گفتم باید انجام شود نمی‌توان اقدامی کرد. در قانون چنین چیزی پیش‌بینی نشده است. این نظر من است.

جهانگیر زاده افزود: حالا آقای رئیسی هم یک چیزی گفته است، قانون به ایشان اجازه نمی‌دهد، رئیس‌جمهور بالاخره برای این وعده باید یک مجرای قانونی پیدا کند. بیت‌المال را گفته‌اند عام است، معادن سراسر کشور مانند نفت است و از بیت المال محسوب می‌شود و به همگان تعلق دارد و کسی هم نمی‌تواند در آن به نفع یک استان یا یک شرکت، دخل و تصرفی کند. تا جایی که من اطلاع دارم، همچنین موضوعی در قانون پیش‌بینی نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی