تیتر امروز

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم
دیدار به مناسبت روز دانشجو برگزار کرد

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم

دیدارنیوز به مناسبت روز دانشجو، یک نشست هم اندیشی با حضور دو دانشجو برگزار کرد تا به این بهانه ناگفته‌ها گفته شود.
اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور

این صد و سی و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با رئیس پیشین سازمان ملی جوانان

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید

دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» این بار میزبان رحیم عبادی، رئیس پیشین سازمان ملی جوانان بود. او معتقد است نسلی که روزی مخاطب سازمان ملی جوانان بود، امروز به میانسالی رسیده است.

سازمان ملل خواستار تلاش‌های بیشتر برای ادغام کودکان مهاجر در مدارس شد

News Image Lead

سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) از کشورها خواست تا تلاش‌های خود را برای ادغام تعداد رو به رشد کودکان آواره و مهاجر سراسر جهان در سیستم‌های آموزشی‌شان افزایش دهند.

کد خبر: ۱۴۹۵۲
۱۵:۵۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - آژانس فرهنگی، آموزشی یونسکو در گزارش نظارت بر آموزش جهانی سال ۲۰۱۹ خود نوشت: تعداد کودکان آواره و مهاجری که محصل هستند از سال ۲۰۰۰ میلادی ۲۶ درصد افزایش داشته است و به حدود ۱۸ میلیون تن رسیده است.

حدود نیمی از افرادی که از روی اجبار در سراسر جهان آواره و بی خانمان شده‌اند زیر ۱۸ سال هستند و اغلب دسترسی آنها به سیستم‌های آموزش عمومی کشورهایی که به آنها پناهنده شده‌اند، بسیار کم و محدود است.

حتی اگر آنها مستقیما و عملا از آموزش محروم و مستثنی نشده باشند، کشورهای میزبان اغلب از کمبود منابع برای ارائه کلاس‌های آموزش زبان و تضمین ادغام کودکان آواره و مهاجر رنج می‌برند.

لبنان و اردن با داشتن بالاترین تعداد سرانه آوارگان به خاطر افرادی که از جنگ داخلی سوریه به آنها فرار کرده‌اند، کلاس‌های مجزای صبحگاه و عصر را برای شهروندان و آوارگان برگزار کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، حتی آلمان که یک کشور ثروتمند است به ۴۲ هزار معلم جدید نیاز دارد تا بتواند به کودکان مهاجری که بر اساس سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند، آموزش مناسب را ارائه دهد؛ سیاستی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

اودری آزولای، رییس یونسکو در بیانیه‌ای گفت‌: آموزش کلید شمول و همزیستی است.

وی افزود: افزایش تنوع کلاس‌های درسی اگر چه چالشی برای معلمان محسوب می‌شود، اما همچنین می‌تواند احترام به تنوع را تقویت کرده و فرصتی برای آموزش از یکدیگر باشد.

این گزارش همچنین نشان داد که نسل اول مهاجران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸ درصد از دانش‌آموزان در کشورها با بالاترین سطح درآمد را تشکیل می‌دهند که نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی سه درصد افزایش داشته است و در حال‌ حاضر برابر ۳۶ میلیون دانش‌آموز است.

اما در اتحادیه اروپا احتمال این که این دانش‌آموزان نسبت به دانش‌آموزان اهل همان کشورهای اروپایی ترک تحصیل کنند، دو برابر است.

و در ۳۴ کشور سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۲ درصد از این دانش‌آموزان دسترسی به مهارت‌های اولیه خواندن، ریاضی و علوم نداشتند.

مانوس آنتونینیس، مدیر این گزارش آموزشی، گفت‌: کشورها نمی‌توانند فکر کنند هنگامی که مهاجران به مدرسه رفته‌اند دیگر وظایفشان تمام می‌شود. اغلب این دانش‌آموزان نهایتا در مسیر کند تحصیلی و یا مدارسی که با کمبود منابع مواجه هستند در کشورهای میزبان مواجه می‌شوند.


ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر