تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رئیسی راهی پکن شد/ «با چین مواضع مشترکی داریم»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دقایقی پیش فرودگاه مهرآباد را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد. او پیش از ترک تهران گفت: با کشور چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی و در جهت استقلال سیاسی مواضع مشترک داریم.

کد خبر: ۱۴۵۱۶۸
۱۹:۰۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

رئیس جمهور عازم پکن شد/ رئیسی: با چین مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی داریم

دیدارنیوز: رئیس جمهور پیش از عزیمت به چین گفت: با کشور چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی و در جهت استقلال سیاسی مواضع مشترک داریم؛ این مواضع ما را کنار هم قرار داده تا همکاری خوبی با چین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل مختلف در سطح منطقه و جهانی داشته باشیم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی پیش فرودگاه مهرآباد را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد.

رئیسی پیش از عزیمت به این سفر، طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: ما در سازمان همکاری‌های شانگهای عضویت داریم و این عضویت ارتباط ما را با کشور‌های منطقه و آسیا نزدیک می‌کند؛ با این عضویت، ارتباط ما با زیرساخت‌های منطقه‌ای قطعی شده و و زمینه خوبی برای ارتباط با کشور‌های آسیا از جمله کشور بزرگ چین فراهم شده است.

وی افزود: ما ارتباطات جهانی و بین‌المللی خوبی داشته و با کشور چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی و در جهت استقلال سیاسی مواضع مشترک داریم؛ این مواضع ما را کنار هم قرار داده تا همکاری خوبی با چین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل مختلف در سطح منطقه و جهانی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در این سفر با رئیس‌جمهور چین و مسئولان عالی این کشور دیدار می‌کنیم و همکاران من با همتایان خود ملاقات‌ها و نشست‌هایی خواهند داشت. امیدواریم این سفر برای توسعه رواط همه‌جانبه با چین موثر باشد و موجب ارتقای سطح روابط باشد، چراکه این خواست دو کشور است.

وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت، رئیس‌کل بانک مرکزی و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دیدار با رئیس جمهور چین، ملاقات با تجار و بازرگانان و اندیشمندان چینی، تشکیل جلسه کمیسیون مشترک دو کشور، امضای اسناد همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم از جمله برنامه‌های این سفر سه‌روزه است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی