تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
دومین مناظره دیدار در برنامه "زاویه" با موضوع بررسی عملکرد رسانه‌ها در حوادث اخیر/ قسمت اول+ فیلم

علی اصغر شفیعیان:رسانه‌های اصلاح طلب امکان پوشش اخبار را ندارند/ محمدصالح مفتاح: کسی در خیابان به دنبال اصلاح نبود

"زاویه" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در قالب مناظره برگزار می‌شود و قرار است با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف، موضوعات و معضلات اجتماعی بررسی و برای آن راهکار پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۴۳۰۱۴
۱۲:۲۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۱

علی اصغر شفیعیان:رسانه‌های اصلاح طلب امکان پوشش اخبار را ندارندمحمدصالح مفتاح: کسی در خیابان به دنبال اصلاح نبود

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: "زاویه" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در قالب مناظره برگزار می‌شود و قرار است با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف، موضوعات و معضلات اجتماعی بررسی و برای آن راهکار پیدا کنیم.

در دومین برنامه "زاویه" دو مهمان حضور یافتند، علی اصغر شفیعیان، مدیرمسئول سایت خبری انصاف نیوز و محمد علی مفتاح مدیرمسئول اسبق سایت فردانیوز و با این دو مهمان عملکرد رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگر در حوادث اخیر تحلیل و بررسی کردیم؛ قرار است این مناظره در دو بخش منتشر شود.

در ابتدای این مناظره علی اصغر شفیعیان در پاسخ به این سوال که عملکرد رسانه‌ها در حوادث اخیر را چطور ارزیابی می‌کنید و آیا اساسا انصاف در انتشار اخبار رعایت شد یا خیر می‌گوید: اتفاقی که روز‌های اول افتاد این بود که رسانه‌های داخلی چه می‌خواستند چه نمی‌خواستند برای انتشار اخبار و گزارش‌ها ممنوعیت داشتند هر چند که مدتی بعد شرایط کمی تغییر کرد.

 

قسمت اول مناظره را اینجا ببینید

 

 

او با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها امکان اینکه بتوانیم به راحتی اخبار را پوشش دهیم را از ما گرفته است، می‌افزاید: این محدودیت‌ها بعضا علنی و غیر علنی بیان می‌شد و شرایط برای کار اصولی و حرفه‌ای مهیا نبود.

به اعتقاد مدیرمسئول انصاف نیوز بخش عمده‌ای از رسانه‌های منتقد دولت که اصلاح طلب هستند تلاش بسیاری کردند که انصاف را رعایت کنند و صدای مردم باشند، اما در مقابل آن طیفی از رسانه‌های اصولگرا که در اختیار دولت و حاکمیت قرار دارند عموما غیر منصفانه عمل کردند.

اینطور که شفیعیان تعریف می‌کند این رسانه‌ها با ریختن بنزین در آتشی که در پی حوادث اخیر روشن شده بود تلاش کردند رفتار معترضان را طور دیگری نشان دهند و در نهایت نام آن‌ها را متهم و اغتشاشگر گذاشتند.


مفتاح:باید رفتار ملی گرایانه داشته باشیم

محمدصالح مفتاح در توضیحی که ابتدای صحبت هایش بیان داشت به این موضوع اشاره کرد که در شرایط کنونی کشور کسی به دنبال موضع اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست آلان موضوع مهم ملی گرایی است و همین باید اولویت باشد.

او می‌گوید: من ترجیح می‌دهم در شرایط فعلی موضع ام، موضع ملی باشد، چون با پیروی از این موضع می‌توانم به مسائل و مشکلات کشور فکر کنم و برای آن راه حل پیدا کنم

مدیر مسئول سابق فردانیوز این را هم اضافه می‌کند که روند اتفاقات حوادث اینگونه بود که کسی در کف خیابان به دنبال اصلاح نبود و اکثریت یک هدف نامشخصی را دنبال می‌کردند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا معتقد است: تصاویری که از اتفاق‌های اخیر نشان داده شد از یک سو و انتشار شعار‌ها از سوی دیگر، همه علیه ارکان نظام و بعضا قرار دادن مردم در مقابل همدیگر بود.

به گفته مفتاح شعار‌های منتشره نشان داد که هدف اهانت به کل نظام بود و از کسی شنیده نشد که شعاری علیه یک فرد اصولگرا و یا اصلاح طلب بدهد.

او با تاکید بر اینکه باید همه ابعاد ماجرا را در نظر داشت و بر اساس آن اظهار نظر کرد، می‌گوید: کسی که حقوق جامعه برایش اهمیت دارد باید به حقوق متهم مهم اهمیت دهد یا اگر حقوق افراد بازداشتی را در نظر می‌گیرد باید امنیت کشور هم براش مهم باشد.

مدیر مسئول سابق فردانیوز معتقد است: حضور دولت در هر کشوری به معنای ایجاد امنیت در کشور است، اما اتفاق‌های اخیر نشان داد که کسی به این موضوع مهم فکر نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی