تیتر امروز

گزارش دیدار از تاراجی که قدمت هشت ساله دارد

"گِلَک" را دزدیدند/ وزیرمیراث فرهنگی: مسوولیت جزایر کشور با مناطق آزاد است

موضوع بردن خاک جزیره هرمز در ایام نوروز ۱۴۰۴ توسط گردشگران چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته، اما خوب است بدانید که این تاراج قدمت هشت ساله دارد و کلید آن از سال ۹۷ زده شد.
حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!
در گفت‌وگوی دیدارنیوز با رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران مطرح شد

حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!

در شرایطی که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم به شکل بغرنجی درآمده، شاهد بلاهت و حماقت عده‌ای هستیم که خود را همواره هسته سخت قدرت و صاحبان کشور دانسته و با دستاویز قراردادن مسائلی نظیر حجاب بر طبل...
حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی
دیدار در برنامه کنکاش بررسی کرد

حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی

کنکاش در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها رفت و این موضوع را با یک روزنامه‌نگار ورزشی و یک جامعه‌شناس و هر دو از جامعه زنان بررسی کرد.

رویترز: بیش از ۴۰ کشتی در بنادر ایران گرفتار شده‌اند

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از معطلی چندین هفته‌ای ده‌ها کشتی تجاری برای تخلیه محموله‌های غلات و شکر در بنادر ایران خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
۱۹:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

رویترز: بیش از ۴۰ کشتی در بنادر ایران گرفتار شده‌اند

دیدارنیوز: رویترز با استناد به گزارش‌ها و اطلاعاتی که از منابع تجاری و شرکت‌های فعال در زمینه ردیابی کشتی‌های تجاری به دست آورده، گزارش داد که با وجود معافیت مواد غذایی از شمول تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده، بروز اختلال در پرداخت‌های ارزی طرف ایرانی موجب شده تا تسویه حساب با شرکت‌های بین‌المللی پیچیده‌تر و نامنظم‌تر از گذشته شود.

در همین خصوص، داده‌های ردیابی کشتی‌ها از سوی شرکت ری‌فینیتو (Refinitiv) نشان می‌دهد که حداقل ۴۰ کشتی فله‌بر در بنادر تجاری مهم ایران یعنی «امام خمینی» و «بندرعباس» معطل مانده‌اند.

رویترز دلیل این تاخیر در فرآیند تخلیه محموله کشتی‌های تجاری در بنادر جنوبی ایران را ناتوانی طرف ایرانی در تسویه حساب مالی با فروشندگان و شرکت‌های بین‌المللی صادر کننده مواد غذایی عنوان کرده است؛ ادعایی که مقام‌های ایرانی هنوز واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

البته سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گزارش آبان ماه خود اعلام کرده بود که حدود ۳۷ کشتی تجاری که حامل ۲.۲ میلیون تن کالا هستند به دلیل «مشکلات اسنادی و پرداخت ارز» در بندر «امام خمینی» معطل شده‌اند.

بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، انتظار می‌رود ایران در یکسال منتهی به ژوئیه سال ۲۰۲۳، ۵.۵ میلیون تن گندم وارد کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸ میلیون تن بوده، نزولی است، ولی همچنان از متوسط واردات سالانه ایران که در پنج سال گذشته ۱.۱ میلیون تن بوده، بالاتر خواهد بود.

سازمان بین‌المللی شکر هم برآورد کرده که در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳، ۱.۱ میلیون تن شکر وارد کند که ۲۰۰ هزار تن کمتر از دوره مشابه سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

مقام‌های دولتی بار‌ها گفته‌اند که همزمان با ادامه خشکسالی در ایران و جنگ اوکراین، تامین امنیت غذایی مردم این کشور در پی تشدید تحریم‌های غرب، از اولویت‌های اصلی آنهاست. با این حال، یک منبع غربی به رویترز گفته که مطابق تخمین‌ها محموله‌های تخلیه نشده و بلاتکلیف در بنادر ایران بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و شرکت‌های حمل و نقل دریایی در حال اعلام جریمه‌های دیرکرد تخلیه محموله‌های کانتینری یا دموراژ هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی