تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران آغاز شد

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران (TDF ۲۰۲۲) امروز (دوشنبه ۲۸ آذر) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۲۱۸۴
۱۱:۰۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران آغاز شد

دیدارنیوز: در مراسم افتتاحیه این مجمع، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان و برخی از مقامات سایر کشور‌ها از جمله وزیر امور خارجه نیکاراگوئه حضور دارند.

ایسنا نوشت: «در این نشست، سید کمال خرازی، سیدعباس عراقچی، عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر، کالوس مارتینز معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا و تعدادی دیگر از معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه نیز حضور دارند.

مفهوم محوری مجمع امسال «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، در این مجمع حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور از میان مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران حضور دارند.

مدیران اندیشکده‌های داخلی، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از دیگر شرکت کنندگان در این نشست هستند.

در نشست‌های چهارگانه این مجمع پس از افتتاحیه، آخرین تحولات غرب آسیا و امنیت در خلیج فارس، اتصالات منطقه‌ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و پیامد‌های منطقه‌ای و جهانی آن و چشم‌انداز صلح و دولت فراگیر در افغانستان بررسی و تبادل نظر خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، مجمع گفتگوی تهران که دور اول و دوم آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برگزار شده؛ نقش برجسته‌ای را در گردهم آوردن و تعامل مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین المللی و منطقه‌ای به ویژه در حوزه منطقه غرب آسیا ایفا کرده است.

در ابتدای این نشست «محمد حسن شیخ الاسلامی» رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اهداف برگزاری این نشست ارائه کرد.

وی افزود: در این نشست در مورد امنیت غرب آسیا، نقش کشور‌های منطقه در ایجاد امنیت، موضوع فلسطین، تحولات اوکراین و اهمیت تشکیل دولت جامع فراگیر در افغانستان گفتگو می‌شود.

شیخ الاسلامی گفت: در مورد این تحولات سوالات جدی وجود دارد که نخبگان باید در ارتباط با آن صحبت و بحث کنند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی