تیتر امروز

حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!
در گفت‌وگوی دیدارنیوز با رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران مطرح شد

حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!

در شرایطی که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم به شکل بغرنجی درآمده، شاهد بلاهت و حماقت عده‌ای هستیم که خود را همواره هسته سخت قدرت و صاحبان کشور دانسته و با دستاویز قراردادن مسائلی نظیر حجاب بر طبل...
حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی
دیدار در برنامه کنکاش بررسی کرد

حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی

کنکاش در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها رفت و این موضوع را با یک روزنامه‌نگار ورزشی و یک جامعه‌شناس و هر دو از جامعه زنان بررسی کرد.
نامه مستقیمم غیرمستقیم به دستت خواهد رسید
افاضات اضافه

نامه مستقیمم غیرمستقیم به دستت خواهد رسید

عوام‌الملک پس از نامه‌های متعدد به حضرت مسعود و عدم دریافت پاسخ، این بار مسیر جدیدی را امتحان کرده که کاملا جوابگو و موفق خواهد بود؛ او قرار است نامه‌های مستقیمش را به شکل غیرمستقیم بفرستد تا...
عدم اسقاط خودرو در خط تولید مشکل ایجاد کرده

قالیباف: مردم قدرت خرید موتور ۴۰ میلیونی ندارند!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند.

کد خبر: ۱۳۸۵۶۶
۱۰:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

قالیباف: مردم قدرت خرید موتور ۴۰ میلیونی ندارند!

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اسقاط خودرو معضلی در خط تولید برای ما ایجاد کرده است.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ پس از تصویب کلیات این لایحه طی اظهاراتی گفت: بند ۲ این لایحه شامل موضوع شماره‌گذاری خودرو‌های سواری است، درحالی که بر اساس بند ۸ این موضوع باید شامل کامیون، کامیونت و همه موارد باشد و ابهامی در این زمینه وجود دارد که در اصلاحیه مورد بحث فقط موضوع خودرو‌های سواری مطرح است.

وی اظهار کرد: در جریان رسیدگی به این لایحه حتما ۳ موضوع مهم باید با هم مورد توجه قرار بگیرد؛ اول اینکه واقعاً چرخه تولید نباید متوقف شود و امروز عدم اسقاط معضلی در خط تولید برای ما ایجاد کرده است. همچنین بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند. موضوع سوم نیز این است که امروز برای هر لیتر گازوئیل مقدار زیادی یارانه تخصیص می‌یابد؛ این در شرایطی است که یک کامیون با ۳۰ الی ۴۰ سال عمر، مصرف سوخت بالایی دارد.

رئیس مجلس افزود: ابهامی که مطرح است این است که در لایحه اصلاحی مورد بحث که موضوع خودرو‌های سواری مطرح است، چرا موضوع کامیون مطرح نباشد؟ الان ظرفیت کامیون در کشور ما کم است به علاوه اینکه این خودرو‌ها نیز بر اساس قانون باید بهینه شوند و ما باید این امتیاز را به کامیون‌ها نیز بدهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: بر اساس صحبت‌هایی که در هیئت رئیسه مجلس داشتیم به این تصمیم رسیدیم که بر اساس اصل ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس و همچنین با توجه به موافقت کمیسیون صنایع، از اختیارات هیئت رئیسه استفاده کنیم تا لایحه مربوطه جهت رفع ابهام به کمیسیون بازگردد. با توجه به اهمیت موضوع اعلام می‌کنم که چنانچه نیاز باشد، من نیز در جلسه مربوطه در کمیسیون حضور می‌یابم تا ۳ موضوع مورد اشاره را با هم برطرف کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی