تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ادعای بایدن؛ نگران سرکوب معترضان در ایران هستم

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند، مدعی شد: من به شدت نگران گزارش‌های مربوط به تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان از جمله دانشجویان و زنان در ایران هستم.

کد خبر: ۱۳۸۲۳۱
۰۸:۱۴ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

ادعای بایدن؛ نگران سرکوب معترضان در ایران هستم

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که این هفته تحریم‌های جدید پس سرکوب اعتراضات در ایران اعمال می‌شود.

بایدن در بیانیه‌ای که روز دوشنبه سه اکتبر (۱۱ مهر) منتشر شد، گفت: «من به شدت نگران گزارش‌های مربوط به تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان از جمله دانشجویان و زنان در ایران هستم، افرادی که خواهان حقوق برابر و کرامت انسانی اولیه خود هستند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «آن‌ها خواستار اصول جهانی و عادلانه‌ای هستند که اساس منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر است.»

وی تصریح کرد که «حکومت ایران برای دهه‌ها آزادی‌های اساسی را از مردم خود سلب کرده و با ارعاب، زور و خشونت آرزو‌های نسل‌های متوالی را سرکوب کرده است.»

بایدن تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا در کنار زنان ایرانی و همه شهروندان ایران که با شجاعت خود الهام‌بخش جهان شده‌اند، می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند افزود: «دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش مجوز گسترش دسترسی به خدمات اینترنتی برای ایرانیان را صادر کرده بود.

بایدن خواستار پاسخگویی مقامات و نهاد‌های ایرانی مانند پلیس امنیت اخلاقی شد که از آن‌ها به‌عنوان مسئول اعمال خشونت برای سرکوب جامعه مدنی نام برد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که «ایالات متحده آمریکا هزینه‌های بیشتری را علیه عاملان سرکوب در ایران اعمال می‌کند.» این در حالی است که پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا در هفته نخست شروع اعتراض‌ها در ایران پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی ایران و برخی از چهره‌های امنیتی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

بایدن در پایان خواستار پاسخگویی مقامات ایران و حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه شد.

اعتراض‌ها در ایران در پی مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت در تهران آغاز شد. مهسا (ژینا) امینی عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور از سوی گشت ارشاد تهران بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شد. تصاویر دوربین مداربسته نشان داد که وی پس از گفتگو با یکی از نیرو‌های حاضر در سالن بازداشتگاه وزرا روی زمین می‌افتد.

او پس از سه روز بستری بودن در بیمارستان کسری تهران روز جمعه ۲۵ شهریور جان باخت. پیکر او در زادگاهش سقز با حضور شمار زیادی از مردم معترض و خشمگین به خاک سپرده شد. بیمارستان کسری علت مرگ مهسا امینی را سکته قلبی و مغزی اعلام کرد با این حال هنوز گزارش پزشکی قانونی منتشر نشده است، اما بسیاری از شاهدان می‌گویند که مهسا امینی در حین بازداشت مورد ضرب و جرح از ناحیه سر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی