تیتر امروز

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟
گفت و گوی دیدار با یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلینیک ترک بی حجابی

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟

خبر راه اندازی کلینیک ترک بی حجابی دلیل گفت و گوی دیدارنیوز با زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب شد. او معتقد است: راه‌اندازی کلینیک برای درمان جسم انسان است نه روح و اعتقادات مردم.
محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.
لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...

نرخ نهایی سرویس مدارس؛ ۳ تا ۸ میلیون!

علی محتشمی پور، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که نرخ کرایه سرویس مدرسه ۳ تا ۸ میلیون تومان است که در بیشترین حالت برای هر دانش آموز برای ۹ ماه استفاده از سرویس مدرسه ۸ میلیون تومان باید پرداخت شود.

کد خبر: ۱۳۷۹۸۹
۱۰:۱۷ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

نرخ نهایی سرویس مدارس؛ ۳ تا ۸ میلیون!

دیدارنیوز: معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد گلایه والدین از گرانی نرخ سرویس مدرسه در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸ نرخ نهایی سرویس مدارس اعلام شده و اخذ مبلغ بیشتر از نرخ مصوب شورای شهر تهران تخلف است.

علی محتشمی پور، در واکنش به گلایه برخی والدین دانش آموزان در مورد گرانی نرخ کرایه سرویس مدرسه گفت: سرویس مدرسه یا به عبارتی سرویس حمل و نقل دانش آموزی تابع آئین نامه سرویس مدارس و دستورالعمل اجرایی سرویس مدرسه مصوب هیات وزیران است که تکالیف مشخصی را برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته است که براین اساس سازمان تاکسیرانی شهر تهران به عنوان مرجع صدور پروانه برای پیمانکار سرویس مدرسه و صدور مجوز برای ناوگان سرویس است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی نظارت بر قرارداد‌های پیمانکاران با مدارس و والدین است، افزود: تا سال تحصیلی ۹۸ سرویس فعال مدرسه داشتیم، اما با بروز پدیده کرونا و تعطیلی مدارس عملا سرویس مدرسه معلق شد و این روند تا شروع سال تحصیلی جدید و آغاز فعالیت حضوری مدارس ادامه داشت که طبیعتا بعد از دو سال وقفه برای شروع مجدد سرویس مدرسه با مشکلات و کمبود‌ها مواجه شدیم.

محتشمی پور با بیان اینکه دقت داشته باشید که سرویس مدرسه کسب و کاری آزاد است و این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود و به همین دلیل آن‌ها در هنگام قبول یا رد خدمات دهی در سرویس مدارس، نسبت به بررسی صرفه و صلاح اقدام می‌کنند، ادامه داد: قیمت و نرخ کرایه سرویس مدرسه، تعیین کننده وضعیت خدمات رسانی به دانش آموزان است یعنی بعبارتی اگر قیمت نرخ کرایه سرویس مدرسه پایین باشد، این عمل با استقبال والدین روبرو می‌شود، اما راننده‌ها ناراضی شده و به کسب و کار‌های موازی رو می‌آورند یا بالعکس با افزایش نرخ کرایه، رانندگان برای ارائه خدمات دیر جذب شده، اما والدین ناراضی خواهند بود.

ترافیک و میزان سفر تاثیر مستقیمی بر نرخ کرایه سرویس مدارس دارند

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: واقعیت این است که بعد از رشد و فراگیری مسافربر‌های اینترنتی، بسیاری از کسب و کار‌ها از جمله رانندگی سرویس مدرسه، دچار دستخوش شد؛ بگونه‌ای که اگر الگوریتم قیمت گذاری این مسافربر‌های اینترنتی را مشاهد کنیم، می‌بینم که تعیین قیمت ارتباط مستقیمی با پیک ترافیک دارد و در این راستا در مسیر‌های عادی در زمان اوج ترافیک قیمت‌های چند ده هزار تومانی دریافت می‌شود و در زمان ترافیک معمولی نیز قیمت‌های سفر بشدت کاهش می‌یابد، پس بعبارتی دیگر ترافیک و میزان سفر تاثیر مستقیمی بر نرخ کرایه دارند و این در حالی است که ما در جلسات و بررسی‌های مختلف پیش بینی می‌کردیم که مسافربر‌های اینترنتی با نرخ کرایه‌ای که دریافت می‌کنند، گلوگاه ما در امر سرویس مدرسه باشند؛ چراکه با افزایش کرایه‌ها، رانندگان را به سمت خود جلب می‌کنند و این مسئله موجب می‌شود که تمام کسب و کار‌های فعال در حمل و نقل دچار عارضه شوند.

اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس

وی با بیان اینکه براساس آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸، مقرر شد که نرخ کرایه سرویس مدرسه ۳ تا ۸ میلیون تومان باشد که در بیشترین حالت برای هر دانش آموز برای ۹ ماه استفاده از سرویس مدرسه ۸ میلیون تومان باید پرداخت شود، گفت: با محاسبه این نرخ برای ۴ دانش آموزی که سوار سرویس مدرسه می‌شوند، مشخص می‌شود که روزانه ۱۴۰ هزار تومان درآمد سفر سرویس مدرسه با محاسبه رفت و آمد، سرویس مدرسه باید گفت که هر سفر برای راننده سرویس مدرسه به ازای جابجایی ۴ دانش آموز طی ۹ ماه، ۷۰ هزار تومان است که این نرخ معادل یک سفر تک سفر معمولی در یک مسیر نزدیک در مسافربر‌های اینترنتی است.

محتشمی پور با بیان اینکه بر اساس مسافت، ترافیک و... نرخ کرایه سرویس مدرسه بین ۳ تا ۸ میلیون تومان در ۹ ماه تعیین شده است که البته گزارشاتی از اخذ کرایه‌های ۱۸،۲۰ و ۳۰ میلیون تومان نیز به ما رسیده است، اظهار کرد: دقت داشته باشید که مبنای تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، سال ۱۴۰۰ است و براساس مصوبه شورا اجازه داده شده بود که تا سقف ۳۵ درصد به میانگین ۲۵ درصد نرخ افزایش یابد که این اختلاف سه تا ۸ میلیونی نرخ کرایه سرویس مدرسه هم از اینجا نشأت می‌گیرد که در برخی مناطق همچون منطقه ۱۹ آموزش و پرورش، از لحاظ جغرافیایی تراکم جمعیت بالا نیست و ترافیک کمی در معابر شاهد هستیم و همچنین تمرکز مدارس و منازل را شاهد هستیم پس برای سرویس‌های مدرسه این منطقه افزایش نرخ کمتری را شاهد هستیم و به طور متوسط نرخ کرایه همه سرویس‌های مدارس بین ۱۷ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اخذ مبلغ بیشتر از نرخ مصوب بابت سرویس مدارس از والدین تخلف است

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گرانی و افزایش قیمت بر روی زندگی رانندگان سرویس مدرسه نیز تاثیر گذاشته است، افزود: در این میان شاهدیم که مبالغ بیشتری بین والدین و شرکت‌های سرویس مدارس منتقل می‌شود که این برخلاف مصوبه شورا و تخلف است؛ اما بر اساس قانون، ناظر قرارداد‌های سرویس مدارس، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است که باید بر این مبالغ میلیونی نظارت کند؛ اما اگر تخلفی در مورد نحوه خدمات دهی بود همچون عدم نصب برچسب سرویس مدرسه و... رسیدگی آن برعهده شهرداری تهران و مشخصا سازمان تاکسیرانی است.

با بحران کمبود راننده سرویس مدارس مواجه هستیم

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه عارضه اصلی در تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، اثرگذاری سامانه‌های هوشمند مسافربری در این کسب و کار است، گفت: وقتی نرخ کرایه را برای جذاب و بصرفه کردن سفر برای راننده بالا می‌بریم، خانواده‌ها ناراضی می‌شوند و وقتی نرخ کرایه را برای رضایت خانواده‌ها کاهش می‌دهیم، راننده‌ای جذب نمی‌شود؛ بگونه‌ای که ما برای سرویس مدرسه در سال تحصیلی جاری سه مرتبه فراخوان صادر کردیم که در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر راننده اعلام آمادگی کردند در حالی این رقم برای سال ۹۸، حدود ۱۸ هزار نفر بود و برای سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد در حالی که فقط ۲۰۰۰ نفر به فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم و این خلاء و فاصله ناشی از کسب و کار‌های موازی است.

۳ بسته تشویقی برای جذب راننده سرویس مدارس

محتشمی پور ادامه داد: بر همین اساس شهرداری تهران مشوق‌هایی را برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته است تا رانندگان ترغیب شوند که در این ناوگان فعال شوند که بر اساس رایزنی‌های انجام شده، هر خودرو سرویس مدرسه از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار است و همچنین سهمیه سوخت معادل سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل عمومی برای آن‌ها پرداخت می‌شود. همچنین سازمان تاکسیرانی مزایای تاکسیرانان همچون بیمه تکمیلی و... را برای رانندگان سرویس مدرسه فعال خواهد کرد و حتی امسال به سراغ اولیاء رفته و به آن‌ها پیشنهاد دادیم که به عنوان سرویس مدرسه فعال باشند و زمانی که فرزند خود را به مدرسه می‌رسانند، سه دانش آموز دیگر را نیز جابجا کنند که اگر والدین پای کار بیایند، افزایش ضریب ایمنی حمل ونقل دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

نمی‌توانیم رانندگان را مجبور کنیم که در سامانه سرویس مدرسه فعال شوند

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم رانندگان را مجبور کنیم که در سامانه سرویس مدرسه فعال شوند، گفت: دعوت از والدین دانش آموزان برای فعالیت در سامانه سرویس مدرسه بسیار اتفاق خوبی است چراکه بسیاری از خانواده‌ها درایام کرونا تمایل دارند که فرزندانشان را خودشان به مدرسه ببرند و حالا در این مسیر می‌توانند سه دانش آموز دیگر را نیز جابجا کنند که اگر این استقبال ایجاد شود، در آینده‌ای نزدیک یک سامانه ایمن خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی