تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس اعلام کرد

«گشت ارشاد» باعث روگردانی مردم از حجاب شده است

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار، با اشاره به اینکه «گشت ارشاد» باعث روگردانی مردم از حجاب شده و مشخص نیست مبتنی بر کدام ردیف قانونی این گشت‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: بررسی نگاه چهره‌هایی، چون شهید قاسم سلیمانی و سایر بزرگان درخصوص دختران سرزمین نیز نشان می‌دهد که در اندیشه این عزیزان گشت ارشاد جایی نداشته است.

کد خبر: ۱۳۷۵۸۳
۱۷:۰۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

«گشت ارشاد» باعث روگردانی مردم از حجاب شده است

دیدارنیوز: یکی از نمایندگانی که این روز‌ها درخصوص ضرورت بررسی دقیق عملکرد گشت‌های ارشاد در کشور صحبت می‌کند، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس است. چهره‌ای که معتقد است این شکل و شیوه فعالیت نظارتی نه تنها کمکی به ترویج امر حجاب در کشور نکرده است، بلکه باعث روگردانی بسیاری از جوانان از اصل حجاب نیز شده است.

سعیدی با اشاره به انتشار خبر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درخصوص پرونده مهسا امینی گفت: «در اغلب موارد و بعد از وقوع هر فاجعه‌ای در ایران رسم است که کمیته‌های حقیقت‌یاب، بررسی شکست و... تشکیل می‌شوند. معمولا رییس‌جمهوری به وزیر کشور دستور می‌دهند، وزیر کشور به معاونان خود و معاونان وزرا به مدیرکل‌ها دستوراتی را صادر می‌کردند، اما این واکنش‌ها نه تنها کمکی به کشف حقیقت نمی‌کردند، بلکه زمان نیز از دست رفته، حساسیت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و موضوع از تیررس توجه افکار عمومی خارج می‌شوند. وجدان عمومی جامعه این روز‌ها به خطر افتاده و همه مردم جامعه احساس نا امنی می‌کنند.»

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: «در کشوری که خودشان را پیرو امامی می‌دانند که با برداشته شدن خلخالی از پای یک زن یهودی می‌فرمودند که اگر همه از این درد بمیرید، تعجبی ندارد، قابل قبول نیست که با دختران ایرانی این‌گونه رفتار شود. باید کار کارشناسی شود و جلوی این نوع اعمال غیرمعقول گرفته شود.»

سعیدی در پاسخ به این پرسش که تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تا چه اندازه می‌تواند موضوع را شفاف‌سازی کند، گفت: «متاسفانه رویه‌های گذشته و کمیته‌های حقیقت‌یاب، کارکرد مناسبی نداشته‌اند. این‌بار رییس مجلس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی را مسوول پیگیری قضیه کرده است. رییس‌جمهوری هم با خانواده مرحوم امینی گفتگو داشته‌اند، اما به نظرم باید بازنگری جدی در عملکرد گشت ارشاد اتفاق بیفتد، چراکه خروجی گشت ارشاد به گونه‌ای نبوده که به تبیین فلسفه حجاب در جامعه کمک کند. بررسی نگاه چهره‌هایی، چون شهید قاسم سلیمانی و سایر بزرگان درخصوص دختران سرزمین نیز نشان می‌دهد که در اندیشه این عزیزان گشت ارشاد جایی نداشته است.»

او درخصوص ورود مجلس برای تصویب قانونی درخصوص برچیده شدن گشت‌های ارشاد خاطرنشان کرد: «گشت ارشاد، هیچ محمل قانونی ندارد و مشخص نیست مبتنی بر کدام ردیف قانونی این گشت‌ها فعالیت می‌کنند. تنها قانون حجاب وجود دارد که در آن اشاره‌ای به گشت ارشاد نشده است. گروهی از نمایندگان به دنبال آن هستند که با پایان تعطیلات مجلس طرحی را در این زمینه برنامه‌ریزی کرده تا مردم دیگر آزاری از گشت‌های ارشاد نبینند. برخی مسوولیت این فاجعه را متوجه شخص وزیر کشور می‌دانند، اما به نظر من موضوع ریشه‌ای‌تر از عملکرد وزیر کشور است و باید سرچشمه‌ها را اصلاح کرد.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی