تیتر امروز

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

انصاری‌راد: خواسته‌های مردم در برنامه اصلاح‌طلبان باشد؛ پیشنهادم به رهبری «انتخابات آزاد» بود

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر راهی برای آنکه مردم امیدوار باشند، وجود داشته باشد، باید خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. او همچنین درباره نامه به رهبر انقلاب گفت: به رهبری پیشنهاد کردم انتخابات آزاد انجام شود و همه گروه‌های سیاسی کشور که طرفدار ثبات، امنیت و سرافرازی کشور هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر: ۱۲۸۸۳۷
۱۱:۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

انصاری‌راد: خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلاح‌طلبان باشد

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان باید ابتدا برنامه‌ها و سیاست‌های خود را مشخص کنند بعد کاندیدا‌هایی که می‌توانند این برنامه‌ها را طرح کرده و از آن دفاع کنند را معرفی کنند.

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین برنامه‌ای که اصلاح‌طلبان باید به آن توجه کنند تا بتوانند بار دیگر در انتخابات پیروز باشند چیست، گفت: مردم بعد از آقای روحانی که به آن‌ها وعده داده بود و اصلاح‌طلبان که از آقای روحانی به عنوان حلقه وصلی برای اهداف اصلاح‌طلبانه خود استفاده کرده بودند، دچار یاس و ناامیدی شدند. چون آقای روحانی به وعده‌هایی که داد جامه عمل نپوشاند و اصلاح‌طلبان حساب خود را با آقای روحانی تسویه نکرده و از او با قاطعیت برای تحقق وعده‌ها درخواست نکردند و به همین دلیل آقای روحانی از انجام وعده‌ها شانه خالی کرد و از بیان معاذیر و موانع آن‌ها برای ملت خودداری کرد. حالا می‌بینیم بعد از انتخابات مجلس، وضعیت مجلس چگونه و رئیس مجلس آن در چه شرایطی قرار دارد.

وی تصریح کرد: قبلا در نامه‌ای به رهبری گفتم اگر اصلاح‌طلبان می‌توانستند آزادانه در انتخابات شرکت کنند و کاندیدا‌های آنان رد صلاحیت نمی‌شد، امروز مجلس دیگری داشتیم، رئیس مجلس فرد دیگری بود و قطعا می‌توانست وزنه‌ای در جهت سیاست‌های اصلاح‌طلبانه باشد، اما این اتفاق رخ نداد، اصلاح طلبان حذف و جناح خاصی بر سر کار آمد. انتخابات ریاست جمهوری هم بعد از انتخابات مجلس از وضعیت بدتری برخوردار بود. علاوه بر کاندیدا‌های اصلاح‌طلب، کاندیدا‌های اصولگرایان هم مانند آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان رد صلاحیت شدند و هیچ زمینه‌ای برای امید مردم به اصلاحات به وجود نیامد و تقریبا مردم نسبت به اصلاح مدیریت کشور ناامید و مایوس شدند.

این فعال سیاسی گفت: اگر راهی برای آنکه مردم امیدوار باشند، وجود داشته باشد، باید خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. در مدیریت سیاست خارجی مانند صلح و مذاکره با غرب و در مدیریت سیاست داخلی، باید برگزاری انتخابات بدون رد صلاحیت‌ها و اظهارنظر‌های ناحق در برنامه آنان وجود داشته باشد. این موارد حداقل برنامه‌هایی است که اصلاح‌طلبان برای بازگرداندن اعتماد مردم به خود می‌توانند داشته باشند. چون مردم ما طرفدار اصلاحات، صلح و آرامش هستند و با جنگ و چالش‌هایی که امروز ایران با برخی کشور‌ها دارد موافق نیست و نحوه مدیریت در داخل کشور را هم قبول ندارند.

انصاری‌راد در پاسخ به این سوال که محتوای نامه شما به رهبری چه بود، گفت: به رهبری پیشنهاد کردم انتخابات آزاد انجام شود و همه گروه‌های سیاسی کشور که طرفدار ثبات، امنیت و سرافرازی کشور هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند. در بخش دیگری از نامه درباره سیاست خارجی نوشتم.

انصاری راد در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان نباید هم اکنون کاندیدا‌های خود را به سایر احزاب معرفی کنند تا با بررسی‌های نهایی لیست مناصبی از میان کاندیدا‌ها تهیه شود، گفت: ابتدا باید سیاست‌های داخلی و خارجی و برنامه‌های اصلاح‌طلبان مشخص شود. بعد از آن، شخصیت‌هایی را مانند آقای تاجزاده که اعتقاد به اجرای آن سیاست‌ها داشته و بتواند آن‌ها را عملی کند کاندید کند، تا لیاقت طرح آن سیاست‌ها و دفاع از آن‌ها از نظر منطقی و دیپلماسی را داشته باشد تا بتوان در نهایت به لیست واحد و مشترکی دست یافت که یاس و ناامیدی مردم را کاهش دهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی