تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

آمریکا و امارات ۹ فرد و نهاد مرتبط با «سپاه قدس» را تحریم کردند

وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم شماری از افراد و نهادهای مرتبط به نیروی قدس سپاه پاسداران خبر داد و دولت امارات نیز نام آنها را در فهرست تروریسم قرار داد.

کد خبر: ۱۲۸۷
۱۶:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، پس از گذشت تنها دو روز از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور مبنی بر خروج از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی، وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه امروز (پنج شنبه) تحریم های جدیدی علیه شش عضو نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سه نهاد مرتبط با آن اعمال کرد.

بر اساس این گزارش، «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای در این باره مدعی شد که افراد و نهادهای تحریم شده بخشی از یک شبکه بزرگ مبادله ارز تحت مدیریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه همچنین ادعا کرده که دولت ایران و بانک مرکزی آن برای دستیابی به دلار آمریکا جهت تامین مالی فعالیت هایش از جمله «پشتیبانی مالی و تسلیحاتی» از گروه های مورد حمایت خود در منطقه، به نهادهایی در امارات ارتباط برقرار کرده و با پنهان ساختن هدف از این کار، به صورت غیر قانونی به دلار دسترسی پیدا کرده است.

این در حالی است که در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، «مسعود نیکبخت»، «سعید نجف پور»، «محمدحسن خدایی»، «محمدرضا خدمتی»، «مقداد امینی»، «فواد صالحی»، شرکت «جهان ارس کیش»، صرافی «راشد» و تعاونی «محمدرضا خدمتی و شرکا» ۹ فرد و نهادی هستند که مورد تحریم قرار گرفته اند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز گزارش داد که شورای وزیران این کشور نام ۹ نهاد و فرد ایرانی را به دلیل آن چه «خرید میلیون ها دلار و انتقال آن به نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه های وابسته به آن جهت تامین مالی فعالیت های عامل بی ثباتی در منطقه و پنهان ساختن هدف خود از دستیابی به این دلارها» خوانده، در فهرست افراد و گروه های حامی تروریسم قرار داده است.

خبرگزاری امارات ضمن ادعای این که شورای وزیران این کشور نام افراد و نهادهای مذکور را در راستای هدف قرار دادن و از کار انداختن شبکه های مرتبط با تامین مالی تروریسم و فعالیت های مرتبط با آن در فهرست تروریسم قرار داده، اعلام کرد که این اقدام در نتیجه همکاری مستحکم با آمریکا اتخاذ شده است.

بنا بر گزارش وام، منوچین نیز ضمن تمجید از تلاش های امارات و همکاری مستحکم آن در این زمینه، بر لزوم این مسئله تاکید کرد که تمامی کشورهای جهان باید نسبت آن چه «تلاش های ایران برای بهره گیری از موسسه های مالی دیگر کشورها جهت مبادله ارز و تامین مالی طرف های تروریستی در سپاه پاسداران» خوانده، مراقب باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی