تیتر امروز

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
عرب، انصاری‌فرد، صدری

كدام‌يک بيشتر به پرسپوليس ضرر زدند؟

اگر مجموع زیانی که پرسپولیس از مدیرانش در کمتر از چهار سال اخیر خورده برآورد شود، بیش از ۳ میلیون دلار خواهد شد. در این میان ایرج عرب، محمد حسن انصاری‌فرد و مجید صدری بیشترین آسیب مالی را به باشگاه پرسپولیس زدند.

کد خبر: ۱۲۷۳۱۸
۱۲:۰۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

كدام‌يک بيشتر به پرسپوليس ضرر زدند؟

دیدارنیوز: از ۲۰ آذر ۱۳۹۷ که ایرج عرب به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد تا به امروز این تیم ۶ مدیر به خودش دیده است. یعنی به‌طور متوسط هر ۲۰۰ روز مدیرعامل سرخ‌ها عوض شده است. این مدیر‌ها فارغ از نتایج به دست آمده، تفاوت در نوع دیدگاه‌ها، ادبیات، رابطه با رسانه و خلاصه تمام چیز‌هایی که یک مدیر همراه خودش دارد در یک مورد کاملا هماهنگ عمل کرده‌اند؛ هر مدیر بعد از رفتن دست‌کم یک پرونده از خودش به جا گذاشته است.

ایرج عرب قبل از ترک باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس در موضوع پرداخت دستمزد به مشکل خورد. برانکو تهران را ترک و در نهایت از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد. عرب در پرسپولیس نماند تا پرونده‌ای که خودش باعث شکل‌گیری‌اش شده بود را ببندد، اما مدیران بعدی مجبور شدند بیش از یک میلیون و دویست‌هزار دلار به برانکو پرداخت کنند.

بعد از عرب نوبت به محمدحسن انصاری‌فرد رسید. مردی که هزینه کت‌وشلوار و جورابش از حساب باشگاه پرداخت می‌شد را می‌توان ابوالپرونده‌ساز فوتبال ایران در چند سال اخیر دانست. پرونده اوساگونا، پرونده استوکس، پرونده بدهی پرسپولیس به شهرخودرو بابت انتقال گل‌محمدی جزو کارنامه انصاری‌فرد بود. اما شاهکار این مدیر ورزشی پرسپولیس به جا گذاشتن پرونده ۶۰۰ هزار دلاری کالدرون بود که پوست تیم را کند! انصاری‌فرد هرگز بابت بلایی که سر باشگاه آورد در جایی مجبور به پاسخگویی نشد.

مهدی رسول‌پناه بدهی مالی از خودش به جا نگذاشت و اتفاقا بدهی برانکو را هم پرداخت کرد، اما در زمان او پرونده شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس باز شد. این پرونده هنوز در دادگاه CAS تعیین تکلیف نشده است.

جعفر سمیعی هم مانند رسول‌پناه به صورت مستقیم در باز شدن پرونده‌ای مالی علیه پرسپولیس دخالت نداشت. اما نوع مذاکرات او با رادوشوویچ که حالا شکایتی نزدیک به ۹۰۰ هزار یورویی روی دست باشگاه گذاشته در این پرونده دخیل بوده است. البته نباید فراموش کرد که ریشه‌های پرونده رادو را باید در زمان انصاری‌فرد جست‌وجو کرد. انصاری‌فرد بود که قراردادی سه ساله و گران با گلر شماره دوی تیم امضا بست.

مجید صدری که بعد از سمیعی سرپرست باشگاه پرسپولیس شد و بدهی کالدرون را صاف کرد، نفر مستقیم در باز شدن پرونده رادو به حساب می‌آید. او که بار‌ها و بار‌ها از مدیران سابق پرسپولیس بابت به جا گذاشتن پرونده مالی و عدم پاسخگویی انتقاد کرده بود حالا یک بدهی ۹۰۰ هزار یورویی روی دست باشگاه گذاشته و پاسخی در این زمینه ارایه نمی‌کند. تلاش خبرنگار روزنامه اعتماد نیز برای دریافت جواب از ایشان بی‌نتیجه ماند. صدری هنگامی که می‌توانست با رادو به توافق برسد تا او تهران را ترک نکند و کار را به شکایت نرساند، این کار را نکرد.

اگر مجموع زیانی که پرسپولیس از مدیرانش در کمتر از چهار سال اخیر خورده برآورد شود، بیش از ۳ میلیون دلار خواهد شد. این جدا از زیان‌هایی است که باشگاه مثلا سر خرید بازیکنانی نظیر جونیور براندائو کرده. در این میان ایرج عرب، محمد حسن انصاری‌فرد و مجید صدری بیشترین آسیب مالی را به باشگاه پرسپولیس زدند.

سامان سعادت - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی