تیتر امروز

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نیویورک‌تایمز گزارش داد

حمله یمن ضعف اسرائیل را فاش کرد

در پی حمله پهپادی و مرگبار حوثی‌های یمن به تل‌آویو، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به ضعف‌های امنیتی اسرائیل اشاره کرده است.

کد خبر: ۱۶۸۹۶۱
۱۲:۱۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

حمله یمن ضعف اسرائیل را فاش کرد

دیدارنیوز: یک رسانه آمریکایی به نقل از جمعی از ژنرال‌ها و کارشناسان نظامی صهیونیست اعلام کرد که پدافند هوایی اسرائیل قادر به مقابله با پهپاد‌ها نیست و حمله یمن به تل‌آویو ضعف اسرائیل را فاش کرد.

در حالی که تحلیل و گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی یمن به تل آویو همچنان در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی و به ویژه رسانه‌های عبری ادامه دارد، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که بر اساس گفتگو با کارشناسان و تحلیلگران نظامی تهیه شده است، اعلام کرد: این عملیات پهپادی یمن، ضعف اسرائیل را آشکار کرد.

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو ضعف اسرائیل را فاش کرد

کارشناسان نظامی در گفتگو با نیویورک تایمز با طرح این سوال که آیا پهپاد «یافا» که یمن در حمله به تل‌آویو از آن استفاده کرد، مدل جدیدی از پهپاد‌های مخفی است یا خیر، تاکید کردند: این عملیات بیانگر ضعف اسرائیل در شناسایی تهدید‌های مشابه بود.

در گزارشی که نیویورک تایمز به این منظور منتشر کرده، آمده است: این پهپاد یمن با رنگ تیره، رنگ آمیزی شده است تا بتواند پدافند هوایی اسرائیل را دور بزند و علاوه بر آن، به نظر می‌رسد که به یک مخزن سوخت و موتور بزرگتر تا رسیدن به هدف خود مجهز شده است.

«جرمی بنی» کارشناس امور تسلیحات و پهپاد‌ها در شرکت اطلاعات دفاعی جاینز انگلیس در این زمینه اعلام کرد: شواهد نشان می‌دهد که طراحی پهپاد یافا تا حدی توسط خود یمنی‌ها انجام شده است.

یکی دیگر از کارشناسان تسلیحاتی هم به نوبه خود اظهار داشت: اگر ماهیت این پهپاد یمن واقعاً فاش نشود، تحول بسیار جالب و پیشرفته‌ای خواهد بود، نه تنها برای یمن، بلکه برای کل محور مقاومت؛ از حزب‌الله گرفته تا سایر گروه‌هایی که در جنگ با اسرائیل هستند و رو به جلو حرکت می‌کنند.

پدافند اسرائیل قادر به مقابله با پهپاد‌ها نیست

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از کارشناسان نظامی صهیونیست گزارش داد: حمله پهپادی یمن که آرامش اول صبح را در تل آویو به هم زد، بیانگر ضعف اسرائیل در زمینه سلاح‌هایی است که باید چنین اهدافی را شناسایی کنند. این ضعف اسرائیل می‌تواند نقش مهمی در جنگ گسترده با حزب الله ایفا کند و آسیب زیادی به اسرائیل در این جنگ بزند.

کارشناسان صهیونیست تاکید کردند: نفوذ این پهپاد به داخل تل آویو، بدون سرنگونی آن و یا حتی اعلام هشدار، یک شکاف بزرگ در پدافند هوایی چند لایه اسرائیل است. متاسفانه پدافند هوایی اسرائیل کارآیی مناسبی در مقابل پهپاد‌ها ندارد؛ پهپاد‌هایی که تبدیل به تهدید جدی برای اسرائیل شده‌اند.

این کارشناسان اسرائیلی افزودند: شناسایی و رهگیری پهپاد‌ها دشوارتر از موشک‌هاست؛ زیرا پهپاد‌ها در ارتفاعات پایین و آهسته‌تر حرکت می‌کنند و بر همین اساس رد کمتری از خود به جای می‌گذارند که پدافند هوایی را گیج می‌کند. موشک‌های هدایت شونده توانایی محدودی برای مانور دارند؛ در حالی که پهپاد‌ها از قدرت مانور بالایی برخوردارند.

«اساف اوریون» سرتیپ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی که به عنوان محقق در موسسه مطالعات امنیت داخلی این رژیم و موسسه آمریکایی واشنگتن فعالیت می‌کرد هم در این زمینه طی گفتگو با نیویورک تایمز اظهار داشت: حزب الله لبنان قادر به شلیک پهپاد‌هایی به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) با مسیر‌های پروازی کوتاه و نزدیک به زمین است که تشخیص آن‌ها در برخی موارد غیر ممکن می‌شود.

همچنین کارشناسان نظامی صهیونیست گفتند: حزب الله می‌تواند پهپاد‌های خود را به سمت اهداف نزدیک به مرز شلیک کند؛ به طوری که ارتش اسرائیل زمان کافی برای شناسایی و رهگیری آن‌ها نداشته باشد.

«شلومو بروم» ژنرال بازنشسته ارتش صهیونیستی که قبلاً به عنوان مدیر بخش برنامه‌ریزی راهبردی در ستاد کل ارتش اسرائیل فعالیت می‌کرد و در حال حاضر پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت داخلی این رژیم محسوب می‌شود، در این راستا گفت: حزب الله می‌تواند آنقدر به سمت اسرائیل پهپاد شلیک کند که آسیبی جدی به آن بزند.

این تحلیل‌ها بعد از آن است که دیروز یمن از حمله بی‌سابقه پهپادی به تل‌آویو خبر داد که با هلاکت و زخمی شدن نزدیک به ۱۰ صهیونیست همراه بود.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن یکی از اهداف مهم در تل آویو را در عملیاتی منحصر به فرد هدف قرار داده است. این عملیات با پهپاد جدید به نام "یافا" انجام شد که قادر است از سامانه‌های رهگیری دشمن عبور کند؛ به طوری که رادار‌ها قادر به شناسایی آن نیستند و این عملیات، اهداف خود را با موفقیت محقق کرده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی