تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
پس از دیدار با برخی مرجع عظام تقلید

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: تلاش برای افزایش سهمیه جذب سرباز طلبه‌ها در آموزش و پرورش

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای افزایش سهمیه جذب سرباز طلبه‌ها در آموزش و پرورش خبر داد.

کد خبر: ۱۲۵۸۰
۱۴:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحایی در حاشیه سفر خود به استان قم در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جریان این سفر به همراه تعدادی از همکارانم خدمت تعدادی از مراجع در استان قم رسیدیم که در این دیدارها ضمن اینکه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته اعلام و توضیحاتی درباره سیاست آینده وزارتخانه را بیان کردم، از رهنمودهاو راهنمایی‌های آنان در این حوزه استفاده کردم.

او ادامه داد: نظام آموزش و پرورش شاید از این حیث جز معدود نظام‌های داخل کشور است که به دلیل ابتنا به آموزه‌های دینی، ارتباط مدیران و سیاست‌گذاران آموزش و پرورش با مراجع عظام و علما بسیار بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دیدارها بسیاری از گفتنی‌هایی که ما به‌عنوان سیاست‌گذاران آموزشی باید مدنظر قرار دهیم بیان و اگر توضیحاتی لازم باشد خدمت علما و مراجع ارائه می‌شود.

بطحایی افزود: از طریق این تعامل می‌توانیم از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و هم اینکه ملاحظاتی که احیانا در جریان سیاست‌گذاری‌های آموزشی مورد غفلت قرار دادیم، از سوی مراجع ذکر می‌شود.

او درباره رشد ۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: اولین اثری که رشد دانش‌‌آموز در سال تحصیلی برجای می‌گذارد نیروی انسانی است. ما به نیروی انسانی بیشتری نسبت به سال گذشته نیاز داشتیم که به لطف خداوند و همت همکاران این مشکل برطرف شد و ما مهر را توانستیم با کمترین مشکل در حوزه نیروی انسانی آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همانطور که خدمت مراجع عظام عرض کردم این چالش را در ۶ سال آینده خواهیم داشت یعنی در ۶ سال آینده به تدریج تعداد دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و در مقابل تعداد همکارانی که شرایط بازنشستگی به دست می‌آورند هم افزایش پیدا می‌کند.

بطحایی گفت: جمع جبری این دو پارامتر نیاز ما به نیروی انسانی را افزایش می‌دهد و ما ملزم می‌شویم با روش‌های مختلفی که پیش‌بینی و طراحی شده نیروی انسانی را برای سال‌های آینده تامین کنیم.

او درباره تقویت بین حوزه و آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته از حیث کمی و کیفی میزان ارتباطمان با حوزه‌های علمیه نسبت به سال‌های قبل قابل توجه بود و توانستیم جایگاه حوزه های علمیه را در فرآیند برنامه‌های درسی و آموزشی تقویت کنیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در آخرین جلسه‌ای که با ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد که بخشی از آنان به دلیل تنگناهای بودجه‌ای روی زمین ماند و عملیاتی نشد اما جلسه دیگری را خواهیم داشت که در حضور مدیران حوزه‌های علمیه این تصمیمات را بازنگری کنیم.

او درباره جذب سرباز طلبه‌ها ادامه داد: استقبال برای این کار بیشتر از ظرفیتی است که ما درنظر گرفتیم. در برخی استان‌ها حتی ۳برابر ظرفیتی که اختصاص دادیم متقاضی واجدالشرایط وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این یک ظرفیت عظیمی است که در بخش‌های پرورشی و تربیتی وجود دارد که به خصوص از طلابی که به مرحله انجام موضوع سربازی رسیدند استفاده کنیم.

بطحایی ادامه داد: امیدواریم برای سال تحصیلی جاری بتوانیم سهمیه جذب بیشتری را بگیریم تا ظرفیت سرباز معلم‌ها و سرباز طلبه ها تکمیل تر شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی