تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

امیرعبداللهیان: امیدواریم روسیه برای یک توافق خوب در کنار ایران باشد

وزیر خارجه ایران پس از ورود به مسکو، از مذاکرات وین به عنوان یکی از موضوعات اصلی در گفتگو با مقامات روسی نام برد و گفت: امیدواریم روسیه برای یک توافق خوب در کنار ایران باشد.

کد خبر: ۱۲۴۹۹۸
۱۳:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

امیرعبداللهیان: امیدواریم در کنار روسیه به یک توافق خوب و قوی برسیم

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان اهداف سفر خود به روسیه را تشریح کرد.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو، با اشاره به اهداف این سفر گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای دکتر رئیسی به مسکو و توافقاتی که بین رؤسای جمهور دو کشور انجام شد. موضوع دوم به تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی بر می‌گردد که هم در عرصه‌های منطقه‌ای و هم در عرصه بین المللی رخ داده است. به‌تبع ما نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشیم؛ ما به صراحت جنگ را در اوکراین یا در افغانستان و یمن یا هر نقطه دیگری از جهان باشد، محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشور‌ها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم، بر دستیابی به راه‌حل سیاسی در موضوع اوکراین هم تمرکز داریم. موضوع سوم مورد توجه در سفر به مسکو، پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌هاست. در اظهارنظر‌ها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و سایر طرف‌های غربی به نتیجه برسیم، ممکن است طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشد.

وی افزود: من از گفتگو‌هایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوارم در گفتگو‌های امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار می‌گیرد، به نتیجه و جمع‌بندی روشن برسیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی