تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را تبریک گفت.

کد خبر: ۱۲۳۳۹
۱۶:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - متن پیام سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است:

«هفته پیوند نماد همدلی و همراهی، مشارکت و همکاری دو نهاد اصلی تربیت یعنی خانه و مدرسه است،‌ زیرساخت مشارکت خانه و مدرسه برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش دانش‌آموزان انجمن اولیا و مربیان است. به کمک این بستر قانونمند و مبتنی بر مشارکت مشورتی، فکری و مهارتی اولیا و مربیان و تبیین نقش و جایگاه خانواده در آموزش و پرورش می‌توان در مسیر پیشرفت و توسعه علمی گام برداشت.

ایجاد عدالت آموزشی، ‌تحول در نظام تعلیم و تربیت، ‌افزایش کیفیت در برون‌داد‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و تقویت امر مدرسه‌محوری بدون مشارکت و همراهی خانواده راه به‌ جایی نخواهد برد. مدرسه‌محوری یکی از مهم‌ترین راهکارهای آموزش و پرورش برای رهایی از مشکلات موجود و پیش زمینه ورود آموزش و پرورش به‌ نظام آموزشی پیشرفته است که با همکاری و مشارکت خانواده و پیش‌بینی نقش‌های محوری، فاخر و در خور شأن والدین سرعت بیشتری می‌یابد. والدین با مشارکت در اموری همچون برنامه‌ریزی، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرای فرایندها می‌توانند یاران مطمئنی برای مدیران مدارس در امر مدرسه‌محوری باشند بنابراین از مدیران مدارس می‌خواهم که با تشکیل مستمر نشست‌های انجمن اولیا و مربیان و کارگروه‌های تخصصی و مهارتی نسبت به سازماندهی والدین داوطلب، ماهر، متخصص و خلاق برای مشارکت در اداره مدرسه بکوشند زیرا در سایه همکاری و بهره‌مندی از جمعیت میلیونی والدین می‌توان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت رسید.

وزارت آموزش و پرورش در راستای تأکید ریاست محترم جمهوری در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری مبنی بر کوتاه کردن فاصله خانه و مدرسه، مصمم است زمینه‌های همسویی و همراهی اولیا و مربیان را در پیشبرد اهداف تربیتی پیش از پیش فراهم کند.

یکی از خواسته‌های اساسی خانواده آموزش مهارت‌های اجتماعی و شغلی به دانش‌آموزان برای ورود به اجتماع و پذیرش مسئولیت‌های خطیر شهروندی، حرفه‌ای،‌ تشکیل خانواده و مشارکت در اداره کشور است. برای رسیدن به این هدف، همراهی و مشارکت نهاد خانواده امری اجتناب ناپذیر است. والدین آگاه، دانا و آشنا به حقوق، تکالیف و وظایف شهروندی همراهان تواناتری برای آموزش و پرورش هستند، از این جهت ضروری است ارائه آموزش‌های موردنیاز خانواده متناسب با اقتضائات روز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

از همکاران خود در همه حوزه‌های آموزش و پرورش به‌ویژه انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس می‌خواهم زمینه‌ای ایجاد کنند که والدین گرامی بتوانند نقش تربیتی خود را به نحوی مؤثر ایفا کنند و از ظرفیت کم نظیر آنان در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی استفاده شود.

در این فرصت مغتنم فرا رسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را به حضور شما اولیای محترم و مربیان عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم در پرتو همکاری و همفکری اولیا و مربیان در مدارس، شاهد شکوفایی و سربلندی فرزندان این مرز و بوم باشیم.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی