تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبندیم

حزب اتحاد ملت: اقلیت حاکم بنای توجه به مسایل معیشتی را ندارد

در بخشی از بیانیه حزب اتحاد ملت آمده است: خسران مضاعف بر این قصه پر غصه آن است که اقلیت حاکم بر مقدرات کشور، بنای توجه به توسعه و زندگی با کرامت برای مردم، حتی در مسایل اقتصادی و معیشتی را هم ندارد و با تصورات انتزاعی از خود، کشور و جهان، ایرانیان را در پی آرزو‌هایی می‌کشاند که خود در رویاپردازی آن نه مشارکت داشته اند و نه چندان باور دارند.

کد خبر: ۱۲۱۳۳۸
۱۳:۵۶ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

حزب اتحاد ملت

دیدارنیوز: حزب اتحاد ملت ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز نه فقط در عمل که چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را در حالی پیش رو داریم که همچنان احساس دوگانه‌ای که در بیانیه سال گذشته حزب اتحاد ملت به همین مناسبت آمد، در ذهن و ضمیر بسیاری از ایران‌دوستان و دلبستگان به آن نهضت عظیم و خالصانه وجود دارد. از سویی باور به آن حرکت ضد استبدادی، ضد سلطنتی، آزادی خواه، استقلال‌طلب، عدالت جو، خشونت پرهیز، معنوی و به معنای دقیق کلمه مردمی، یعنی بر آمده از تحول خواهی قریب به اتفاق مردم ایران است که تعلق خاطر و پیوند هویتی با آن را زنده نگه می‌دارد و در سوی دیگر بسیاری از نتایج حاصله که در زندگی روزمره مردم و نارضایتی‌های موجود پیداست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خسران مضاعف بر این قصه پر غصه آن است که اقلیت حاکم بر مقدرات کشور، بنای توجه به توسعه و زندگی با کرامت برای مردم، حتی در مسایل اقتصادی و معیشتی را هم ندارد و با تصورات انتزاعی از خود، کشور و جهان، ایرانیان را در پی آرزو‌هایی می‌کشاند که خود در رویاپردازی آن نه مشارکت داشته اند و نه چندان باور دارند.

این بیانیه می‌افزاید: از سوی دیگر تبعیض فزاینده که موجب افزایش نابرابری و فقر گسترده اقشار متوسط و ضعیف جامعه شده، موجب اعتراضات بحق بسیاری از اقشار از جمله دو صنف «کارگران و معلمان» که از تاثیرگذارترین اقشار حامی و پیشرو در به ثمر رسیدن انقلاب ۵۷ بودند، شده است.

همچنین است وضعیت زنان که اگرچه افزایش حضور اجتماعی و نفی کالا انگاری آن‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله هنر و سینما از دستاورد‌های انقلاب محسوب می‌شود، اما تبعیض‌های حقوقی و جنسیتی علیه آنها، تبلیغ خانه‌نشینی و برخی تحمیل‌ها در پوشش و سبک زندگی زنان و بالاخره، غیبت بزرگ ایشان در تعیین مقدرات اساسی کشور، وضعیتی مغایر با اهداف و تصورات اولیه از انقلاب را رقم زده است.

در ادامه آمده است: در این شرایط، طبیعی است که جایگاه بین‌المللی نظام و شان ایرانیان در منطقه و جهان نیز از موقعیت و روندی تاسفبار برخوردار باشد. موضوعی که نه فقط در مقایسه شاخص‌ها با پیشرفت چشمگیر بسیاری از کشور‌های منطقه و جهان که در سیل مهاجرت نخبگان و مردم عادی، آن هم نه فقط به کشور‌های دور که به کشور‌های همسایه و منطقه، کاملا پیداست.

در ادامه آمده است: با این وصف و دورافتادگی محض از آرمان‌های انقلاب و در زمانه حذف و طرد بسیاری از بزرگان و موثرین در انقلاب اسلامی، اقلیتی که کم‌ترین قرابت تباری و تاریخی و گفتمانی با انقلاب ۵۷ دارند، مدعی میراث‌داری و حراست از آن شده‌اند و بر تداوم روند خسارتبار موجود تاکید دارند. در این شرایط چه باید کرد؟

در این بیانیه تاکید شده است: اصلاحات، با همه مشکلاتی که تصویری از انسداد پیش روی آن تصویر کرده است و با همه نقد‌هایی که می‌توان به حاملان آن داشت، تنها راهبردی است که همچنان به راه و هدف به طور توامان نظر دارد و به آن مسوولانه، متعهد است. این نکته قابل درک است که بسیار از باورمندان همیشگی اصلاحات به دلیل کمبود دستاورد‌های آن و موانع نهفته در ساختار حقیقی و حقوقی قدرت، امید سابق به آن را نداشته باشند، اما واقعیت آن است که نه اقتدارگرایی ضد توسعه به اهداف رویاپردازانه خود خواهد رسید، نه مردم با آن همراه خواهند شد و نه راه‌های انقلابی و ناشدنی دوای درد‌های موجود است و چه بسا هزینه‌های بیشتری هم بر هموطنان رنجدیده تحمیل کند.

در ادامه آمده است: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب و ادای احترام به همه شهدا و ایثارگران و بزرگان و رهبران آن نهضت عظیم مردمی، بار دیگر بر پایبندی خود به آرمان‌های آن نهضت بزرگ تاریخی تاکید می‌کند و برای همه ایرانیان، آرزوی آزادی، برابری، برادری و زندگی با کرامت و در شان این ملت نجیب و تاریخ ساز دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی