تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

شرط تحقق رتبه‌ بندی معلمان چیست؟

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم، گفت: یکی از مداخلات و متغیرهای اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه‌ بندی معلمان است.

کد خبر: ۱۱۳۹۰۱
۱۴:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

شرط تحقق رتبه‌ بندی معلمان چیست؟

 

دیدارنیوز: مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقاء صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

وی افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه ۱۰ سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و ۵ سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه بندی معلمان باید مستقر شود، اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیند‌های تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان که مورد تأکید اسناد بالادستی است، تحقق پیدا کند، خود را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن می‌دانیم و باید با همراهی و کمک نهاد‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنانکه بار‌ها رهبر انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

فیاضی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسند یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر است و به تعبیر رهبر انقلاب، خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیر‌های اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی