تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

یک جامعه‌شناس: طلاق پیامد مشکلات اقتصادی و اعتیاد در جامعه است

استفاده بیش از حد و نادرست از موبایل ها و فضای مجازی سبب شده زوجین تمایلی به صحبت کردن با یکدیگر و یا اختصاص زمانی برای خود و خانواده نداشته باشند و همه اینها به مرور زمان مشکلاتی به بار می آورد که قادر به حل آن نبوده و به ساده ترین راه یعنی طلاق رو می آورند.

کد خبر: ۱۰۳۴
۱۱:۴۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مهدی نوری جامعه شناس اظهار کرد: عوامل مختلفی که سبب افزایش طلاق در جامعه امروزی شده بیشتر مباحث اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است. 
                                               
وی با بیان اینکه یکی ازعواملی که امروزه بیشترین سهم را در طلاق دارد اعتیاد و مصرف مواد مخدر است، افزود: مصرف مواد مخدر در بین مردان نسبت به زنان خیلی بیشتر بوده و مرد به سبب گرفتاری در دام اعتیاد نتوانسته از پس مخارج خانواده برآید و این امرمنجر به طلاق می‌شود.

نوری  با اشاره به خیانت زوجین به عنوان یکی دیگر از عومل طلاق، یادآورشد: در چند سال اخیر بیشتر شاهد خیانت زوجین به یکدیگر در جامعه هستیم که این امر به تربیت و فرهنگ خانواده برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل حجب، حیاء و مسائل شرعی خیلی پیرامون این گونه مسائل درخانواده بحث نمی‌شود، عنوان کرد: عدم بیان این موضوعات سبب شده که دختر و پسر هنگام ازدواج هیچگونه شناختی نسبت به ازدواج، مسئولیت ها، روابط عاطفی و احساسی بین زن و مرد و انتظاراتی که زوجین از یک دیگر دارند و در مقابل وظایفی که باید انجام دهند نداشته باشند.

نوری خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد و نادرست از موبایل ها و فضای مجازی سبب شده زوجین تمایلی به صحبت کردن با یکدیگر و یا اختصاص زمانی برای خود و خانواده نداشته باشند و همه اینها به مرور زمان مشکلاتی به بار می آورد که قادر به حل آن نبوده و به ساده ترین راه یعنی طلاق رو می آورند.

وی مسائل اقتصادی را عامل دیگری برای جدایی زوجین از هم عنوان کرد و افزود: بیکاری از جمله دغدغه های فکری جوانان بوده و به دلیل نبود شغل و عدم پاسخگویی به نیازهای مالی و هزینه های حاصل از چشم و هم چشمی  و مهریه های بالا و سنگین طلاق رخ می دهد.   
                                                                            
نوری عنوان کرد: همه این مسائل دست به دست هم می دهد تا امروز نرخ طلاق درکشور و استان افزایش یابد که این امر در بین قشرهای بالا و پایین هم متمایز بوده در این راستا به منظور کاهش طلاق در جامعه باید مسئولان سیاست های جدیدی را اتخاذ کنند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی