تیتر امروز

ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد
گفتگوی ویژه دیدارنیوز با یک تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا درباره مذاکرات مسقط

ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر ارشد مسائل ایالات متحده در گفتگوی ویژه دیدارنیوز، پیرامون مذاکرات ایران و آمریکا در عمان، ابعاد و دامنه تحولات این مذاکرات را مورد بررسی قرار داده است.
«صلح لیبرال در خاورمیانه، امکان یا امتناع؟»
دیدارنیوز گزارش می‌دهد

«صلح لیبرال در خاورمیانه، امکان یا امتناع؟»

«صلح لیبرال در خاورمیانه، امکان یا امتناع؟» عنوان نشستی بود که به همت پژوهشکده مطالعات پیشرفته‌ خاورمیانه با همکاری حلقه‌ی مطالعاتی‌ یک چند، در محل این پژوهشکده برگزار شد.
گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا تمام شد/ عراقچی: مذاکرات در فضای احترام متقابل انجام شد/ وزیر خارجه در راه تهران
امروز ایران و آمریکا در عمان گفتگو کردند

گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا تمام شد/ عراقچی: مذاکرات در فضای احترام متقابل انجام شد/ وزیر خارجه در راه تهران

امروز شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴، مذاکرات غیرمستقیم میان مقامات ایران و آمریکا در کشور عمان برگزار شد و قرار است این گفتگوها هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.. عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان و استیو...

فیلم دینامیت با سانسور و کرونا چه کرد؟

فیلمنامه به دلیل ممیزی‌ها حدوداً ۴۰ درصد با فیلمی که در حال اکران است، متفاوت است. در خط و ربط داستانی فیلم برای مخاطب تا حدودی الکن مانده و خروجی جدید سیر مشخصی ندارد و صرفاً یک شوخی است و این بشدت به کار لطمه زد.

کد خبر: ۱۰۳۰۳۳
۱۳:۲۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

فیلم دینامیت و سانسور و کرونا

دیدارنیوز ـ حمزه صالحی همراه شیما محمدبیگی فیلمنامه فیلم کمدی «دینامیت» را نوشته است.

این فیلمنامه‌نویس در فیلم‌های «انفرادی»، «تگزاس» و «دینامیت» با مسعود اطیابی همکاری داشته است. او در گپ و گفت پیش رو از طرح اولیه «دینامیت»، چگونگی نگارش فیلمنامه و رضایت مخاطبان از دیدن فیلم می‌گوید.

*طرح فیلمنامه دینامیت را چه زمان نوشتید؟

حدوداً نزدیک به سه سال قبل این طرح را نوشته بودم، اما به دلیل ترس از ممیزی کسی حاضر به همکاری نمی‌شد تا اینکه مسعود اطیابی اعلام آمادگی کرد و دو سه بار هم فیلمنامه به ارشاد رفت و با اصلاحیه برگشت، اما با این حال بعد از ساخت، سه سال دیگر هم درگیر ممیزی‌های ارشاد بودیم تا اینکه بالاخره فیلم پروانه نمایش گرفت.

*از روند همکاری با کارگردان بگویید، چقدر تعامل و فضای گفتگو وجود داشت؟

زمانی که برای نگارش فیلمنامه تصمیم گرفتیم، من قبرس بودم و بعد به واسطه شیما محمدبیگی با مسعود اطیابی به صورت تصویری چندین بار ارتباط داشتم. کار نگارش طی چند ماه انجام و بعد از آن هم پروسه ارشاد شروع شد.

همکاری با شیما محمدبیگی به چه صورت بود؟ آیا فیلمنامه نهایی برآیند نظرات شما، محمدبیگی و مسعود اطیابی است؟
بله در جلسات مختلفی راجع به خط اصلی داستان و نظرات خودمان بحث و تبادل نظر داشتیم. ما با هم روی سکانس‌ها صحبت می‌کردیم و تغییراتی را با مشورت مسعود اطیابی در فیلمنامه ایجاد کردیم و بعد از بررسی تک تک سکانس‌ها فیلمنامه نهایی را به نگارش درآوردیم.

*از خروجی تصویری کار رضایت دارید؟

فیلمنامه به دلیل ممیزی‌ها حدوداً ۴۰ درصد با فیلمی که در حال اکران است، متفاوت است. در خط و ربط داستانی فیلم برای مخاطب تا حدودی الکن مانده و خروجی جدید سیر مشخصی ندارد و صرفاً یک شوخی است و این بشدت به کار لطمه زد.

تا قبل از اینکه کار ساخته شود، فیلمنامه بخوبی پرداخت شده بود و ما استحاله شخصیتی برای تمام کاراکتر‌ها داشتیم و حتی پایان فیلم که تمام شخصیت‌ها تا حد زیادی به تفاهم می‌رسند، دستخوش سانسور شد. اما در نهایت فیلم با وجود شرایط کرونایی تا الان نتیجه گرفته است.

*با تمام ممیزی‌ها این فیلم مرز ۷ میلیارد فروش را در شرایط پاندمی کرونا رد کرده و در حقیقت «دینامیت» تنها فیلمی از زمان شیوع کرونا است که توانسته مخاطبین انبوهی را راهی سینما‌ها کند. شما پیش‌بینی این میزان استقبال را داشتید؟

دینامیت واقعاً یک مورد استثنا بود که در شرایط ۵۰ درصدی توانست به فروش خیلی بالایی دست پیدا کند. هر چند باید در نظر گرفت که اگر در وضعیت کرونا نبودیم، قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان بود که همین موضوع دو برابر فروش را برای فیلم رقم می‌زد.

فارغ از این، خیلی از مخاطبان از ترس کرونا و تبلیغات منفی اغراق‌آمیز در مورد سینما که فضای سلامت‌تری به لحاظ بهداشتی نسبت به اماکن دیگر ندارد، باعث کم شدن درصد فروش این فیلم شد. با تمام این تفاسیر و اینکه دینامیت تبلیغات رسانه‌ای خاصی هم نداشت، اما توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی