هشدار یک شاعر درباره محو ادبیات فارسی در افغانستان

ابوطالب مظفری، از چهره‌های برجسته شعر و ادبیات مهاجرت با هشدار نسبت به محو ادبیات فارسی در افغانستان گفت: امروز یک موج مهاجرت گسترده در افغانستان وجود دارد که با روندی که دارد باعث می‌شود قریه‌ها و محلات و شهر‌ها از فارسی‌زبان تخلیه شده و به پشتوزبان سپرده می‌شود. امروز زبان فارسی در افغانستان در حاشیه است و زبان پشتو در مرکز توجه طالبان قرار دارد.
معاون هنری وزارت ارشاد در واکنش به لغو کنسرت علیرضا قربانی مطرح کرد

دوستان در اصفهان به قانون عمل کنند؛ «دیانت» را وسط نیاوریم!

در پی لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان که گفته می‌شود به دلیل حضور نوازنده زن بوده، محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارات معاون امنیتی استاندار اصفهان می‌گوید: همین گروه در شهرکرد و یزد اجرا کرده بود و تخلفی گزارش نشده بود. اینکه اصفهان برای اعمال سلیقه شخصی دنبال واژه می‌گردد و مسائلی را مطرح می‌کند به نظرم محلی از اعتنا ندارد و دوستان ما در اصفهان بهتر است، برگردند و به قانون عمل کنند تا اینکه سلیقه خود را به عنوان دیانت و عرف اعمال کنند؛ دیانت را وسط نیاوریم، به نظر من این حرف‌ها شایسته نیست و از مقامی سیاسی امنیتی این چنین گفتگو‌ها مقداری ناپذیرفتنی است.
مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوشتر اعلام کرد

سازه‌های آبی شوشتر در حال مرمت است

مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوشتر ضمن اشاره به اینکه سازه‌های آبی شوشتر در حال مرمت است، می‌گوید که دیواره غربی موقت است و پس از پایان مرمت با محیط اطراف همرنگ می‌شود.

اکران ۴ فیلم جدید در آذرماه

سه فیلم سینمایی و یک فیلم مستند، آذرماه در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود.

برنامه ۳۶ کنسرت در هفت سالن تهران

برنامه کنسرت‌های پاییزی در هفت سالن تهران مشخص شد؛ این کنسرت‌ها در سالن‌های میلاد نمایشگاه، برج میلاد، اسپیناس پالاس، تالار وحدت، تالار رودکی، برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شوند.
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد

شب یلدا و چهارشنبه‌سوری هیچ‌گاه تغییر نمی‌کنند

پس از اقدام بحث‌برانگیز شورای عالی انقلاب فرهنگی در تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه‌سوری در تقویم، واکنش‌های زیادی در مخالفت با این تغییرات مطرح شد و حالا ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی هم می‌گوید این دو آیین سنتی و ملی ایران هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

«دهکردی» مدیرعامل خانه سینما شد

پس از کناره‌گیری مرضیه برومند از مدیرعاملی خانه سینما، علی دهکردی بازیگر سینما و عضو هیات رئیسه به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد.