استفاده از فناوری جدید در کنسرت مجید رضوی

تازه‌ترین کنسرت مجید رضوی در حالی با اجرای قطعات منتخب این خواننده موسیقی پاپ برگزار شد که دست اندرکاران برنامه برای اولین بار از یک فناوری جدید برای طراحی جلوه‌های تصویری این کنسرت استفاده کردند.

موفقیت «لوپتو» در اسپانیا

انیمیشن بلند «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری از تولیدات مرکز انیمیشن سوره در سی و پنجمین دوره جشنواره خیرونا اسپانیا به نمایش درآمد و دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کرد.
بررسی محرومیت عموم مردم از خدمات گردشگری

دست‌نیافتنی شدن سفر برای ایرانیان

نگاهی به آمار و ارقام و اظهارنظر‌های کارشناسان حوزه سفر و گردشگری مشخص می‌کند که امکان سفر و گردشگری برای ایرانیان بسیار محدود است.
فشار به بازیگران زن منتقد وضع موجود ادامه دارد

پاسپورت «آزاده صمدی» توقیف و ممنوع‌الخروج شد

آزاده صمدی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز (دوشنبه) در حالی که عازم پنجاه و چهارمین فستیوال گوا در هند بود، پاسپورتش توقیف و اجازه خروج از کشور پیدا نکرد.
در مراسم بدرقه اسلامی ندوشن مطرح شد

«ندوشن» ایران را شقه شقه نمی‌کرد

آیین بدرقه پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن؛ صبح امروز (دوشنبه) با حضور محمدجواد ظریف، حدادعادل، صالحی، شهرام ناظری، اساتید دانشگاه و دوستداران اسلامی ندوشن در محل موسسه اطلاعات برگزار شد. سیدعباس صالحی در این مراسم گفت: دو واژه ایران و انسان بیشترین کلمات مورد استفاده او بود. او مکتبی از ایرانشناسی اسلامی را قوام داد. او ایران را شقه شقه نمی‌کرد و ایران قبل و بعد از اسلام را دو تکه نمی‌کرد.
حضور نماینده ایکوموس در ماسوله در یک‌ماه آینده

اولویت پرونده‌های ثبت جهانی چیست؟

علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت آثار تاریخی با اشاره به اینکه اولویت پرونده‌های ثبت جهانی، زمان آماده‌سازی آن‌هاست، گفت: در بازه زمانی ۲۴ ساله‌ای که در گذشته اتفاق افتاده، شاهد وقفه‌ای در ثبت آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو توسط ایران بودیم. از این رو ایران درحال حاضر نتوانسته جایگاهی که باید را در میان آثار ثبتی در یونسکو به خود اختصاص دهد.

موزه سینما به «سینماحقیقت» پیوست

با اعلام مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در موزه سینما نمایش خواهند داشت.

هشدار یک شاعر درباره محو ادبیات فارسی در افغانستان

ابوطالب مظفری، از چهره‌های برجسته شعر و ادبیات مهاجرت با هشدار نسبت به محو ادبیات فارسی در افغانستان گفت: امروز یک موج مهاجرت گسترده در افغانستان وجود دارد که با روندی که دارد باعث می‌شود قریه‌ها و محلات و شهر‌ها از فارسی‌زبان تخلیه شده و به پشتوزبان سپرده می‌شود. امروز زبان فارسی در افغانستان در حاشیه است و زبان پشتو در مرکز توجه طالبان قرار دارد.