توقیف نفتکش‌ها مقدمات محاصره دریایی ایران است
فریدون مجلسی در گفتگو با "دیدارنیوز":

توقیف نفتکش‌ها مقدمات محاصره دریایی ایران است

نفتکش ایران به نوعی گروگان گرفته شده است. فراموش نکنید سه وزیر خارجه انگلیس به خاطر خانم زاغری به ایران برای پادرمیانی آمدند. سنت روابط بین‌الملل ایجاب می‌کند در چنین مواردی که اصرار به اینجا کشیده می‌شود و نام آن هم رعایت مسائل عادیه است، طرف مقابل فرد مورد نظر را عفو و آزاد می‌کند تا به دستاویزی برای بهبود روابط آینده تبدیل شود. توقیف نفتکش‌ها مقدمات محاصره دریایی ایران و ادامه فشار است. تهدیداتی از این دست پیش از این هم در مورد لیبی انجام داده شد، اکنون ایران را قدم به قدم به پای محاصره دریایی می‌کشند و منتظر یک واکنش خشمگینانه‌ای هستند.
علوم اجتماعی در ایران ضد زن است
نگاه سید جواد میری به رویکرد زن ستیزانه درعلوم اجتماعی ایران؛

علوم اجتماعی در ایران ضد زن است

در ادبیات علوم اجتماعی مفهومی وجود دارد با عنوان Misogyny که آن را می‌توان "تنفر علیه زن" ترجمه کرد و این تنفر علیه زنان به انحاء گوناگون خود را نشان می‌دهد و در بستر علوم اجتماعی ایران می‌توان این پدیده را به صورت "حذف سیستماتیک" زنان از امکانات شغلی در حوزه آکادمیکِ علوم اجتماعی مشاهده کرد.
با
توصیه های برای شناخت بیشتر ترنس ها

با "ترنس‌ها" چگونه رفتار کنیم؟

در سطح جهانی تعداد کمی از افراد دچار اختلال هویت جنسی هستند، به طوریکه از نظر ژنتیکی، ظاهری و فیزیکی دارای یک جنسیت واحد هستند اما احساسات و تمایلات جنسی متفاوتی دارند، این افراد "ترنس"، بیماران TSیا "ترنس سکشوال" نامیده می‌شوند.
پشت پرده نیشکر هفت تپه و ماشین سازی تبریز چه بود؟
توضیحات عبدالله پوری حسینی در باره خصوصی سازی کارخانه های نیشکر هفت تپه و ماشین سازی تبریز

پشت پرده نیشکر هفت تپه و ماشین سازی تبریز چه بود؟

ماجراهای خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی طی سال‌های گذشته همواره با چالش‌های فراوانی مواجه بود. انتقادات از ارزان‌فروشی بنگاه واگذارشده تا عدم اهلیت خریدار و... همواره متوجه شخص رئیس سازمان خصوصی بوده است.
اظهارات سردار علایی در خصوص پایان دادن به جنگ اقتصادی و بحران در ایران

نمی توانیم قواعد نظم جهانی را برهم بزنیم

سردار علایی گفت ما نمی توانیم برای تمام جهان تصمیم گیری کنیم و اگر بخواهیم به جنگ اقتصادی پایان دهیم باید با نظام جهان کنار بیاییم، وی افزود اگر عضو مجمع تشخیص بودم بهFATF رای مثبت می‌دادم.
غلامعلی رجایی:

دوره پهلوی ها را منصفانه بررسی نکرده ایم

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتقادی به زهد ظاهری نداشت و به عنوان یک روحانیِ مجتهد، مردم را به سمت رفاهی می برد که اسلام با آن مخالفتی نداشت.
هنوز فهم فلسفی از فضای مجازی نداریم

هنوز فهم فلسفی از فضای مجازی نداریم

 یکی از مباحثی که پیرامون رسانه و فضای مجازی در ایران کمتر حول آن بحث شده است موضوع فلسفه و فضای مجازی است. در چند سال اخیر چند همایش و کنفرانس در ایران در این موضوع برگزار شده است ولی به نظر می رسد نیازمند بررسی عمیق تری در این حوزه هستیم.
اختلاس پشت اختلاس!

اختلاس پشت اختلاس!

شرایط تحریم موقعیتی پیش آورده است تا افرادی مانند بابک زنجانی و رضا حمزه‌لو و مرجان شیخ‌الاسلامی، در مقام محلل برای دور زدن تحریم‌ها، هم با پورسانت‌های خاص و رانت‌جویی از طریق مبادله ارز در نرخ بازار آزاد، دست به ثروت‌اندوزی بزنند و هم در صورت امکان پول‌های واریز شده به حساب‌شان را همچون خاوری و اخیرا شیخ‌الاسلامی به خارج منتقل کنند.  
«برگزیت» بزرگترین بحران یک قرن اخیر بریتانیا است
محمود دهقان طزرجانی، استاد روابط بین الملل در گفتگو با "دیدارنیوز":

«برگزیت» بزرگترین بحران یک قرن اخیر بریتانیا است

در مقطعی مردم بریتانیا به خروج رای دادند که هنوز رکود اقتصادی جهانی بر دنیا حاکم بود و از طرفی شعار «عظمت بریتانیا را برمی گردانیم» مزید بر علت شد که مردم در هیجان ناسیوناسیستی بخواهند هم به رشد اقتصادی مستقل از اروپا برسند و هم به نوستالژی تاریخی خود بپردازند. با توجه به اینکه جوانان، متوجه پیامد‌های خروج نشده بودند و در حالتی جو زده و احساساتی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، بعد از این که برگزیت رای آورد، تازه متوجه شدند چه کلاهی سرشان رفته است.
استانی شدن انتخابات موجب تقویت تحزب می‌شود
عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با "دیدارنیوز":

استانی شدن انتخابات موجب تقویت تحزب می‌شود

در حالت کنونی، نمایندگان مجبورند برای کسب رای، در جریان برخی ارتباطات شخصی قرار بگیرند که بدهی شخصی به دنبال خواهد داشت. نماینده مجبور است پیگیر قول و قرار‌هایی باشد که در ایام تبلیغات به حامیانش داده است و لذا اکثر زمان خود را در ارتباطات بخشی نگری خود تلف کرده و وظیفه قانونگذاری و نگاه ملی را فراموش می‌کند.
۲