تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

عضو جمنا: در کارنامه برخی مدیران نه تدبیری دیده می‌شود و نه امیدی!

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: در کارنامه کاری بعضی مدیران نه تدبیری به چشم می‌خورد و نه امیدی که نشاطی در جامعه ایجاد کند.

کد خبر: ۹۹۵
۱۲:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه برخی وزرا بنده را امیدوار می‌کنند، اما برخی دیگر ناامید، اظهار کرد: در اینکه کابینه روحانی از توانمندی و کارآمدی لازم برخوردار نیست شکی وجود ندارد و از ابتدای دولت یازدهم منتقدان دلسوز خیرخواهانه به این ضعف اساسی اشاره کردند اماگوش شنوایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: حال که فرصت عمده دولت از دست رفته، داد حامیان هم درآمده که با این ترکیب کابینه، اتفاق خوشایندی برای بهبود ا‌‌وضاع کشور رخ نخواهد داد زیرا دولتمردان انگیزه و تحرک کافی برای خدمت‌رسانی به مردم را ندارند، اما به هرحال این افراد درمانده و خسته با این توجیه که ژنرال هستند و تجربه‌ی کافی برای اداره امور دارند و می‌توانند گره‌گشا باشند روی کار آمدند.

حسینی افزود: روحانی مدعی بود دولت برای برنامه‌هایی که در نظر گرفته فرصت آزمون و خطا ندارد و این افراد شناخته شده می‌توانند شرایط کشور را بهبود ببخشند، اما بعد از گذشت ۵سال می‌بینیم که وضعیت کشور تغییر محسوسی نداشته و نه تنها مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم کاسته نشده بلکه بعضا تشدید و دشوارتر هم شده است .

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اذعان رئیس جمهور به حاکم بودن روحیه ناامیدی برخی از وزرا، در شرایط فعلی می‌طلبد که یک بازنگری کلی در بدنه دولت صورت گیرد و رئیس جمهور بدون اینکه خود را وامدار بعضی گروه های سیاسی بداند دست به خانه تکانی بزند وبرخی وزرای ناکارآمد و کم انگیزه را بدون ملاحظه کنار بگذارد، هر چندکه آنها در ستاد انتخاباتی وی فعال بوده و از نظرمالی کمک های قابل توجهی کرده باشند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: از رئیس جمهور انتظار می رود مصلحت کشور و منافع مردم را در اولویت قرار دهد و کابینه‌ای چابک، باانگیزه و پرتحرک را شکل دهد تا در فرصت اندک باقیمانده تا حدودی جبران مافات کنند و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تدبیر و امید شعار پر جاذبه رئیس جمهور بود، اما در کارنامه کاری بعضی مدیران نه تدبیری به چشم می‌خورد و نه امیدی که شور و نشاطی درجامعه ایجاد کند و مردم را به آینده‌ای روشن امیدوار سازد!

حسینی تأکید کرد: برخی وزرا از آغاز مسئولیت همیشه آیه یأس می‌خواندند وعملا شعارشان ما نمی توانیم بود و آینده درخشانی را پیش روی مردم قرار ندادند و در ۵سال گذشته هم درمجموعه آنها سایه رخوت و کم کاری همواره سنگینی می کرد؛ به نحوی که دیگر فریاد گلایه رئیس جمهور را هم علنی ساخت و کاسه صبرش لبریز شده و شکوه خود را با مردم مطرح می کند و به این باور رسیده که برخی اعضای کابینه نمی‌توانند مرد میدان تحول در جامعه باشند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان افزود: امیدواریم این سخنان رئیس جمهور که حرف دل بسیاری از فعالان سیاسی و عامه مردم است در حد کلام باقی نماند و منجر به اقدامی جدی برای تحرک بخشی به دولت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی وزرا عزم و اراده جدی برای کارکردن ندارند و به جای آنکه شعار ما می‌توانیم را مبنا قرار دهند و با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان کشور و بهره‌‌گیری از نیروهای مستعد، به رتق و فتق امور بپردازند، احساس می‌کنند که درگیر و دار مشکلات، توانایی حل مسائل و برون رفت از معضلات را ندارند.

حسینی تصریح کرد: این روزها نغمه دیگری ازسوی بعضی سیاسیون به گوش می رسد که گویا کشور در بن‌بست قرارگرفته در حالیکه به تعبیر امام خمینی (ره) کشور اسلامی هیچ‌گاه بن بست ندارد و اگر حقیقتا کارها با جدیت دنبال شود، می‌توان شرایط بهتری را برای مردم رقم زد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: برخی از اعضای دولت به دلیل آنکه نگاه‌شان به بیرون از مرزها بود و تصور می‌کردند با برجام می توان معجزه کرد و کشورهای اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌دهند، با این اشتباه محاسباتی دست به اقدام اساسی برای توسعه و آبادانی کشور نزدند و اینک پس از گذشت ۵سال به این نتیجه رسیده‌اند که نگرانی و تحلیل منتقدان درباره فرجام برجام صحیح بوده است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم با وجود فرصت‌سوزی‌های بسیار زیاد، جلو ضرر از هر کجا گرفته شود فایده است لذا می‌توان از همین امروز بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل کرد و به نیروهای جوان‌تر میدان داد تا گره‌گشای مشکلات کشور باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی