تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مدال‌آور المپیاد: کیفیت بالای آموزش در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر، عامل اصلی موفقیت ما بود

کیمیا لطفیان، دارنده مدال طلای المپیاد دانشجویی کشوری در گفتگو با دیدارنیوز از مسیری که به کسب مدال المپیاد ختم شد و از تأثیر این موفقیت بر زندگی شخصی‌اش گفت.

کد خبر: ۹۸۲۶۵
۱۶:۴۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

المپیاد دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

دیدارنیوز: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور توانست دو مدال طلا و یک مدال تقره کسب کند. کیمیا لطفیان و محمد تاجیک طلا آوران این دانشگاه هستند و علی صاحب‌الزمانی مدال نقره را کسب کرد. کیمیا لطفیان در گفت‌وگو با دیدارنیوز از مسیری گفت که به کسب مدال طلای المپیاد دانشجویی انجامید و نیز از چشم‌انداز پیش روی خود گفت.

لطفاً خودتان را معرفی کنید. در مقطع کارشناسی در کدام دانشگاه بودید و چه رتبه‌ای داشتید؟ شما چگونه با مقوله المپیاد آشنا شدید و در آزمون المپیاد دانشجویی سال ۹۹، چه مدالی کسب کردید؟

سلام کیمیا لطفیان هستم. در مقطع کارشناسی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و با فاصله ۰.۲ نمره رتبه دوم بودم.
از طریق سرپرست تیم المپیاد دانشکده، جناب آقای دکتر فنائی با المپیاد آشنا شدم و در آزمون المپیاد دانشجویی سال ۹۹ مدال طلا کسب کردم.

در حال حاضر در کدام دانشگاه و در چه گرایشی مشغول ادامه تحصیل می‌باشید؟ تفاوت‌های دانشگاه فعلی شما با دانشگاه خواجه نصیر در چیست و چرا شما همان دانشگاه کارشناسی اتان را برای ادامه تحصیل انتخاب نکردید؟

در حال حاضر در دانشگاه شریف در گرایش سازه مشغول به تحصیل هستم.

جدا بودن دانشکده‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر باعث شده بود که ما سال بالایی‌ها و سال پایینی‌های رشته خود را به سادگی بشناسیم و در صورت نیاز با آن‌ها مشورت کنیم و همچنین دانشکده‌ی عمران خواجه نصیر در مکان خوبی برای رفت و آمد قرار دارد.

از طرف دیگر دانشگاه شریف، دانشگاه رتبه اول مهندسی است و اساتید آن شخصیت‌های بین‌المللی هستند و در جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌توان از دانش و تجارب آن‌ها استفاده نمود.

برای ایجاد تنوع در دانشگاه محل تحصیل و همچنین استفاده ازدانش و تجربیات اساتید دانشگاه‌های دیگر این تصمیم را گرفتم.

آیا پاندمی کرونا، آزمون المپیاد سال ۹۹ را تحت تاثیر قرار نداد؟ لطفا در مورد نحوه برگزاری آزمون المپیاد، تعداد سوالات و دروس آزمون، توضیحی به خوانندگان ما بدهید.

پاندمی کرونا باعث عدم برگزاری مرحله اول و به تعویق افتادن چندباره تاریخ آزمون شد و در نهایت در زمان شروع ترم ۲ ارشد برگزار شد.

آزمون المپیاد به صورت معمول دو مرحله است. در مرحله اول رتبه‌های برتر دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و در مرحله دوم رتبه‌های برتر کنکور و برگزیدگان مرحله‌ی اول با هم رقابت می‌کنند و نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

هر یک از دو مرحله شامل ۴ امتحان با سوالات تشریحی سخت: تحلیل و مقاومت/ خاک و پی/ سیالات و هیدرولیک/ فولاد و بتن است که در دو روز برگزار می‌شود. هر کدام از این امتحان‌ها ۶ سوال در ۹۰ دقیقه زمان برگزار می‌گردد.

سرپرست تیم المپیاد دانشکده عمران خواجه نصیر کیست؟ ایشان چه حمایت‌هایی در دوره آمادگی قبل از برگزاری المپیاد، از شما و همچنین تیم دانشکده داشته اند؟

سرپرست تیم المپیاد دانشکده عمران خواجه نصیر جناب آقای دکتر نادر فنائی است.

بدون کمک‌های مداوم و بی‌دریغ ایشان قطعا این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

چنانچه سوالی برای اینجانب پیش می‌آمد، ایشان با کمال صبر و درایت در جهت پاسخ‌دهی به سوال ایجاد شده نهایت اهتمام خویش را به کار می‌گرفتند و تا حصول اطمینان از رفع سوال مورد نظر و به توضیحات مبسوط خود ادامه می‌دادند.
با وجود سخت بودن رفع اشکال به صورت مجازی، ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند.

گویا دانشجویان دانشکده عمران خواجه نصیر توانسته بودند در سال‌های مختلف قبل از سال ۹۹، جمعا دو مدال طلا و دو مدال برنز در المپیاد دانشجویی کسب کنند. آیا شما با این دانشجویان ارتباطی داشته اید تا از مشاوره آن‌ها نیز استفاده کنید؟

خیر.

در سال ۹۹، دبیرخانه المپیاد دانشجویی جمعا دو مدال طلا و دو مدال نقره اعلام کرد که سه مدال از ۴ مدال نصیب دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر شد که رکورد بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. آیا نقش کیفیت آموزش در مقطع کارشناسی در دانشکده شما در این موفقیت چقدر بوده و در کل کشور چه تعداد دانشکده مهندسی عمران وجود دارد؟

کیفیت آموزش در دروس مربوط به المپیاد در دانشکده عمران خواجه نصیر بسیار بالا است و حتما تاثیرگزار بوده است و همچنین اساتید ارائه دهنده این دروس نیز بسیار مسلط هستند.

چرا دبیرخانه المپیاد در سال ۹۹، هیچ مدال برنزی را اعلام نکرد و آیا پاندمی کرونا تاثیر منفی روی سطح آزمون و نمره برگزیدگان المپیادی نداشت؟

احتمالا به دلیل اختلاف نمره زیاد بین برگزیدگان مدال نقره و نفر بعدی بوده است.

فکر نمی‌کنم روی سطح سوالات یا نمره برگزیدگان تاثیری داشته باشد.

آیا تاثیر موفقیت در المپیاد دانشجویی در زندگی شما چه بوده است و آیا برنامه شما برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و همچنین زندگی در آینده چیست؟

باعث افزایش اعتماد به نفس اینجانب شده است و من قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از کشور را دارم تا بعد از کسب دانش و تجربه به کشور خویش بازگردم و از دانش و تجربه‌ای که کسب نمودم در جهت خدمت به مملکت خود استفاده کنم.

آیا وضعیت فعلی مهندسی عمران از نظر کاری در بین رشته‌های مهندسی چگونه است و شما آینده مهندسی عمران را در کشور ایران چطور می‌بینید؟

اگر بخواهم صادقانه بگویم خوب نیست چرا که تعداد فارغ‌التحصیلان زیاد و تعداد پروژه‌ها کم است و یک راه‌حل خوب می‌تواند صادر کردن خدمات دانش مهندسی به کشور‌های همسایه از جمله کشور‌های عربی باشد که مسئولان باید زمینه‌های این مهم را فراهم کنند.

کدام استاد در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر روی شما تاثیر زیادی داشته است که تمایل دارید از او نام برده و تشکر کنید؟

قطعا بیشترین تاثیر در کسب این موفقیت را جناب آقای دکتر فنائی داشته‌اند.

بدین وسیله مراتب سپاس خود را از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه ایشان در زمینه پیش بردن اهداف در محیط دانشگاه تقدیم می‌دارم.

در پایان مصاحبه اگر مطلبی را تمایل دارید عنوان کنید، بفرمایید.

همچنین عمیقاً تشکر می‌کنم از دکتر قره‌باغی، دکتر نصرالله‌زاده، دکتر کلانتری و دکتر دلفانی که با دلسوزی تمام باعث شکل‌گیری پایه‌های علاقه‌ی اینجانب به درس‌های مهم رشته عمران شدند و شخصیت اخلاقی و علمی‌اشان همواره الگوی من بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی