تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تردد ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده در کشور/ مشکلات پیش روی ترخیص کامیون‌ها از گمرکات

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان جاده‌ای سازمان راهداری گفت:۲۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد که از دو طریق قرارداد با تولیدکنندگان داخلی و واردات اقدام به نوسازی این ناوگان شده است.

کد خبر: ۹۷۹۲۸
۲۰:۲۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

تردد ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده در کشور

دیدارنیوز ـ صدرالله بمانا در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص روند نوسازی کامیون‌های فرسوده تصریح کرد: حدود ۴۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور وجود دارد که از این میزان ۱۳۰ هزار دستگاه کامیون جاده‌ای فرسوده است و در کل ۲۰۰ هزار کامیون شهری و بین شهری فرسوده است.

او با اشاره به اینکه از دو طریق قرارداد با تولیدکنندگان داخلی و واردات اقدام به نوسازی این ناوگان شده است، ادامه داد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون برای نوسازی ناوگان حمل ونقل با تولید کنندگان داخلی قرارداد داریم.

بمانا بیان کرد: در سال گذشته ۸۰۰ دستگاه کامیون در ناوگان حمل و نقل کشور نوسازی شده است که در سال جدید این کار ادامه دارد.

این مقام مسئول در خصوص واردات کامیون هم گفت: ۲ هزار و ۴۸۱ دستگاه کامیون به گمرکات کشور وارد شده که ۳۱۴ دستگاه ثبت سفارش و در نهایت ۷۲ دستگاه شماره گذاری شده است. مشکلاتی در ترخیص این کامیون‌ها وجود دارد که باید برطرف شود.

در ادامه برنامه ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی طی نامه مکتوبی به گمرک اعلام کند «نسبت به ترخیص کامیون‌ها بدون بررسی سال ساخت، ارزش و بدون اخذ مجوز‌های قانونی و مقرراتی اقدام کند»، ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، تمامی کامیون‌های وارداتی ترخیص می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی