تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...

تامین ۱۳ درصد هزینه‌های جاری مترو از فروش بلیت

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با انتشار ویروس کرونا و کاهش مسافران مترو در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۳ درصد هزینه‌های جاری بهره برداری از مترو از طریق فروش بلیت تامین شد.

کد خبر: ۹۷۷۸۱
۱۹:۱۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

تامین برخی هزینه‌های جاری مترو از فروش بلیت

دیدارنیوز ـ علی عبداله پور با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت‌های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه تصریح کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تامین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده و مترو تنها با فروش بلیت و کمک‌های شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.

وی در ادامه گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخش‌های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه‌های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم.

عبداله پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبارنیاز بود، خاطرنشان کرد: امسال باتوجه تغییر قیمت‌ها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمئنا این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده تنها ۵۰ درصد از درآمد‌های پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سخت‌تر کرده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درآمد‌های مترو از هیچ طریقی جبران نشد، اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.

برچسب ها: مترو
ارسال نظرات