تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

آخرین وضعیت نوزاد ۵ماهه شکنجه‌دیده

News Image Lead

پدر و مادر معتاد زمانی که خمار می‌شدند نوزاد پنج‌ماهه را مورد آزار و اذیت قرار داده و بازوهای وی را با دندان‌هایشان گاز می‌گرفتند.

کد خبر: ۹۶۹
۱۰:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ این بار کودک‌آزاری مربوط است به نوزاد پنج‌ماهه‌ای که پدرومادرش هر دو مصرف‌کننده شیشه هستند و در جنوب تهران در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. خانواده‌ای که سال‌ها اعتیاد دارند و شرایط زندگی آنها به خاطر اعتیاد و خرید مواد اسفبار است با سنگدلی نوزاد پنج‌ماهه خود را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.
 
الناز زارعی مددکار مؤسسه خیریه مهرآفرین درخصوص آزار و اذیت هدی پنج‌ماهه بیان می‌کند: در مراجعه مددکار به منزل مددجو جهت ارائه خدمات هفتگی، با آثار زخم روی بازوان نوزاد پنج‌ماهه مواجه شدیم. وی تصریح می‌کند: زخم‌های ایجادشده به حالت گازگرفتگی با دندان ایجاد شده بود. این کودک دچار بیماری مادرزادی نیز هست و با توجه به عدم مراقبت صحیح دچار عفونت ریه شده و به سختی نفس می‌کشد. مددکار مؤسسه خیریه مهرآفرین ادامه می‌دهد: در هفته اخیر هدی چندین‌بار دچار تشنج شده بود و با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم نوزاد را به بیمارستان منتقل کنیم و تحت درمان قرار دهیم و در ادامه این کودک‌آزاری از سوی پزشک تأیید شد. زارعی با بیان اینکه پدر و مادر نوزاد بارها اقدام به گازگرفتن بازوی هدی کرده‌اند، می‌گوید: با توجه به اینکه پدر و مادر نوزاد هر دو اعتیاد به محرک و مخدر دارند و از نظر روحی و روانی در وضعیت مساعدی قرار ندارند، همچنین فاقد اوراق هویت نیز هستند، به هیچ عنوان مصلحت نيست نزد خانواده کودک‌آزار برگردد.
 
روی بدن مادر هدی آثار خودزنی و خودکشی نمایان است و بازوهای هدی آثار گازگرفتگی توسط پدر و مادر را دارد؛ او شرایط خوبی ندارد و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است. وی به دلیل عفونت شدید بستری شده و تلاش می‌شود پس از ترخیص با حکم قضائی به بهزیستی سپرده شود. هدی می‌توانست این مسیر دردناک را طی نکند؛ تنها فقط و فقط اگر کادر بیمارستانی که هدی در آن متولد شده بود، به دستورالعملی که دو سال پیش وزارت بهداشت و درمان دراین‌باره صادر کرد، عمل می‌کردند. در بندی از این دستورالعمل آمده است: از سپردن نوزادان به مادرانی که اوراق هویت ندارند پرهیز شود. مسئولانه‌تر عمل کنیم.
 
منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی