تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این شهر خبر داد.

کد خبر: ۹۵۰۴۴
۱۶:۴۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

سردار حمیدی محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات

دیدارنیوز ـ سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز گفت: در روز انتخابات با توجه با جانمایی شعب رأی، محدودیت‌های ترافیکی مقطعی خواهیم داشت که شهروندان بتوانند به سهولت برای رأی دادن حضور یابند. اطلاع‌رسانی‌های لازم در این باره نیز به موقع صورت خواهد گرفت.

سردار حمیدی گفت: شرایط کرونایی نشان داد تردد خودرو‌ها چقدر می‌تواند متفاوت باشد و محدودیت‌هایی که اعمال شد، مشخص کرد اگر تردد‌های شناور وجود نداشته باشد، شهر از انضباط بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: عمدتاً توجه ما در این قرن به افزایش خودرو‌ها بوده است و ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه یابد، دچار مشکل می‌شویم.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان داشت: در ۱۰ سال گذشته مثلاً در سال ۱۳۸۹ ما ۱۰۵۲ کشته در تصادفات درون‌شهری کشور داشتیم که سهم شهر تهران ۴/۵ درصد بوده است. این آمار به مرور کاهش پیدا کرد و در سال گذشته به ۳/۵ درصد رسید. علی‌رغم افزایش جمعیت و خودروها، شاهد هستیم که تصادفات در سال گذشته کاهش داشته است.

مقام ارشد انتظامی تهران خاطرنشان کرد: اولین کاری که در راستای بهبود اوضاع باید صورت پذیرد، اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است و اگر بخواهیم شهر را به همین صورت به خودرو‌ها واگذار کنیم، امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: چقدر می‌خواهیم کمربندی و تونل و راه بسازیم؟ اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم، شهر را از نگاه خودرومحوری باید به سمت انسان‌محوری ببریم و پیاده‌راه‌هایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده کنند. همچنین باید به مسیر‌های دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم و سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی