تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

لایحه رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزییات جدیدی از بررسی لایحه «رتبه‌بندی معلمان» ارائه کرده است.

کد خبر: ۹۲۴۰۵
۱۵:۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

لایحه رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

دیدارنیوز: احمد حسین فلاحی، عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: کلیات لایحه رتبه‌بندی را تصویب کردیم و این لایحه به صورت دو شوری به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود، وقتی اینگونه شد دیگر با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی پس گرفته نمی‌شود، اگر این کار انجام نمی‌شد و رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش معطل می‌ماند ممکن بود با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی برگردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هم‌اکنون بابت تغییر دولت و متوقف شدن رتبه‌بندی نگرانی وجود ندارد و بعد از تصویب در صحن علنی مجلس باید جزئیات آن بررسی شود؛ از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و تشکل‌های فرهنگیان برای تصویب لایحه رتبه‌بندی استفاده خواهیم کرد.

همچنین محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان به تسنیم گفت: این لایحه اگر روال عادی خود را در مجلس طی کند شاید خیلی زمان‌بر باشد، چون طرح‌های در نوبت زیاد است، اما براساس جلسه‌ای که معلمان کشور با ریاست مجلس هم داشتند جلسات کارشناسی بین اعضای کمیسیون، صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت و نمایندگان معلمان برگزار شد و تمام پیشنهادات معلمان را برای اصلاح لایحه گرفتیم.

 

اشکالات لایحه رتبه‌بندی معلمان

وی افزود: تأثیر لایحه رتبه‌بندی در آموزش و پرورش درازمدت است و نمی‌توان با مصوبه بدون مطالعه دقیق کارشناسی نسبت به آن نظر داد به عنوان مثال در لایحه رتبه‌بندی نیرو‌های اداری دیده نشده‌اند و به دکتر معلمان و افرادی که مدارج بالای علمی دارند توجهی نشده است حتی فاصله‌ای که معلمان می‌توانند رتبه‌های مختلف را اخذ کنند، دیده نشده است، رتبه‌هایی که طراحی شده به صورت اعداد است و ما مفاهیمی را برای آن پیشنهاد دادیم تا جایگزین اعداد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قرار است نظام شایستگی در آموزش و پرورش مستقر شود و در احکام و حقوق معلمان تأثیر داشته باشد کار باید با دقت انجام شود. اینگونه نیست که با تغییر دولت‌ها لایحه رتبه‌بندی متوقف بماند و انتظار فرهنگیان این است لایحه‌ای که بعد از ۱۰ سال با فشار مجلس ارائه شد به شکل لایحه خوب و منسجم از مجلس خارج شود و آیین‌نامه رتبه‌بندی، منزلت اجتماعی و تقویت جایگاه معلمان را به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها