تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

ترامپ: سوال این است که آیا ایران جان سالم به در می برد؟

بلومبرگ با اشاره به مصاحبه رییس جمهور آمریکا مدعی شد: حکومت ایران ممکن است به دلیل سیاست‌های دولت سقوط کند.

کد خبر: ۸۳۷۷
۰۸:۵۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری بلومبرگ در راستای سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا با بیان اینکه «وقتی که من به کاخ سفید آمدم درباره ایران این سوال مطرح بود که آن‌ها چه زمانی خاورمیانه را در تسلط خود میگیرند؟» ادعا کرد: حالا اما سوال این است که آیا جان سالم به در می برند؟! تفاوت زیادی از یک سال و نیم پیش تاکنون صورت گرفته است.

ترامپ در ماه مه با ادعای تهدید امنیت خاورمیانه از سوی ایران، به صورت یک جانبه از توافق هسته ای ایران خارج شد و تحریم های آمریکا علیه ایران را بازگرداند. این اقدام دولت آمریکا، انتقادات بسیاری را از سوی متحدان این کشور برانگیخت و هم‌پیمانان اروپایی ترامپ نظیر آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که پس از خروج آمریکا از این توافق به دنبال حفظ برجام هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
1
نظر ترامپ پوپولیستی و غیر کارشناسی است. در زمینه خاورمیانه موضع ایران نسبت به سال قبل تقویت شده... سوریه در استانه پاکسازی کامل است، موضع حوثی ها در یمن تقویت شده و در حال حاضر نیز به سرعت در حال تقویت است، انتقال موشک های ایران به عراق بنا بر روایت رویترز نشان دهنده افزایش عمق راهبردی ایران در عراق است. در پاکستان نیز نخست وزیری سر کار آمده که نزدیک ترین روحیات را در بین نخست وزیرهای بعد از انقلاب پاکستان به ایران دارد.
از نظر داخلی و اقتصادی هم القای این موضوع که وضعیت آشفته اقتصادی امروز ایران نتیجه مستقیم کار ترامپ است دروغ و عوام فریبی است. هر کارشناس اقتصادی که در سال های قبل رشد نقدینگی ایران و عدم کنترل آن را می شنید به بروز چنین بحرانی هشدار می داد!... بنا بر این بحران اقتصادی امروز ایران نتیجه مستقیم سیاست های غلط دولت و بانک مرکزی در افزایش بی رویه و سیل آسای نقدینگی است و نه تحریم و عامل خارجی! (البته موضع ترامپ به عنوان کاتالیزور باعث سرعت گرفتن و جهش قیمت دلار شد اما عامل واقعی از نظر اقتصاد افزایش نقدینگی و خلق پول بدون پشتوانه است)
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی