تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

گزارش تصویری: هیولای هیدروژنی!

کد خبر: ۶۸۵۸۱
۱۴:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در روزگاری که ساخت خودروهای سوپراسپرت از انحصار کمپانی‌های مشهور خارج شده، یک کارخانه کوچک و ناآشنا به نام هایپریون در آمریکا از اَبَرماشین برقی – هیدروژنی‌اش به نام X-P1 رونمایی کرده و گفته است که این هیولای عجیب در سال 2022 به مشتریانش تحویل داده خواهد شد.

هایپریون با توجه به بدنه فوق سبکش که ترکیبی از تیتانیوم و فیبر کربن است تنها 1032 کیلوگرم وزن دارد و به همین خاطر تا 220 مایل (356 کیلومتر بر ساعت) سرعت می‌گیرد و با یک باک پر از هیدروژن و باتری‌های شارژشده لیتیوم – یون تا 1600 کیلومتر را می تواند بپیماید.

بدنه این خودرو با وجود شباهت به بوگاتی ویرون، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و درهای آن به صورت بالارونده و مورب باز می‌شوند. دو نوار جانبی بر روی خودرو نیز در واقع صفحات خورشیدی هستند که می‌توانند نور آفتاب را به برق قابل استفاده برای برخی ادوات کم‌مصرف خودرو تبدیل کنند.

در مورد قیمت و توان تولیدی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما ظاهرا هر دو آیتم، نزدیک به  خودروهای مشابه در این کلاس هستند. هایپریون حدود 10 سال برای تولید و توسعه این خودروی هیدروژنی زمان صرف کرده است.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد
امروز يکشنبه ۱۲ مرداد