تیتر امروز

علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند
گفت‌وگوی دیدار در نخستین برنامه «پشت صحنه» با مجری پروژه ساختمان شیشه‌ای

علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند

ساختمان شیشه‌ای سازمان صدا و سیما، به‌عنوان نخستین بنای مدرن رسانه‌ای خاورمیانه که نماد بلندپروازی‌های این سازمان است، در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ و در جریان «جنگ ۱۲روزه» مورد هدف حملات هوایی اسرائیل...
علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه «میهمان من» با یک متخصص و جراح قلب

علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز

علی جمالیان، فوق تخصص و جراح قلب در برنامه «میهمان من» از درمان‌های نوین که این روز‌ها طرفداران زیادی هم دارد گفت.
سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...

توجه به مدارس راه حل تاثیر گذار برون رفت از مشکلات

وزیر آموزش‌وپرورش در گفتگوی مستقیم با مدیران آموزش‌وپرورش کشور عنوان کرد: مدرسه محوری ، یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزش‌وپرورش برای برون‌رفت از مشکلات است.

کد خبر: ۶۶۵۵
۱۰:۲۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

وزیر آموزش‌وپرورش در گفتگوی مستقیم با مدیران آموزش‌وپرورش کشور عنوان کرد: مدرسه محوری ، یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزش‌وپرورش برای برون‌رفت از مشکلات است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در گفتگویی مستقیم با مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور، ضمن قدردانی از تلاش روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور، اظهار کرد: در ایام تابستان در تمامی سطوح و حوزه‌های آموزش‌وپرورش، از ستاد تا مدرسه، علاوه بر ثبت‌نام دانش آموزان به دلیل آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی آینده، حجم فعالیت‌ها بسیار زیاد است و همگی در تلاش هستیم تا با آماده‌سازی مدارس، دانش آموزان سالی پر از نشاط و امید را آغاز کنند.

وی افزود: در مدارس باوجود کمبود منابع مالی و امکانات، با مطالبات و توقعات اولیای دانش آموزان و معلمان روبه‌رو هستیم که آموزش‌وپرورشی باکیفیت می‌خواهند و البته توقعی درست و گسترده است و مدیران مدارس در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی و صبر و حوصله پاسخگوی مطالبات باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت و ضرورت مدرسه محوری تأکید کرد: مدرسه محوری ، یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزش‌وپرورش برای برون‌رفت از مشکلات است و در سند تحول تأکید شده که مدرسه رکن اصلی در تحول و کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و با مدرسه محوری است که می‌توانیم به آموزش‌وپرورش توسعه‌یافته دست پیدا کنیم ، اما تاکنون نتوانستیم آن‌گونه که باید به سمت مدیریت مدرسه محوری حرکت کنیم.

وی در ادامه با تعریف واژه مدرسه محوری گفت: مدرسه به‌عنوان سازمان مستقل باید قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی را داشته باشد و متناسب با اهداف و رسالت‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کند و بدون شک در این مسیر، شرط اصلی مدرسه محوری تقویت و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، تخصصی و شایستگی‌ها است.

سید محمد بطحایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موانع مدرسه محوری وجود سلسله‌مراتب اداری است درحالی‌که در نظام آموزش‌وپرورش همه‌چیز باید مدرسه بشود یعنی اصل درون مدرسه است و بیرون از مدرسه همه فرع هستند و اداره آموزش‌وپرورش و ستاد نقش فرعی دارند رئیس اداره، وزیر و مدیرکل فقط نقش حمایت‌کننده دارند و آنچه در تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد در مدرسه است و در بیرون مدرسه همه نقش پشتیبان کننده دارند وادارات آموزش‌وپرورش باید به سمتی حرکت کنند که نظارت تخصصی را انجام دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وجود اشکال در نظام اداری و سلسله‌مراتب سازمانی خاطرنشان کرد: امروز مدرسه صرفاً مجری بی‌چون ‌و چرای دستوراتی است که از بالا به آن ابلاغ می‌شود و باید کاملاً مطیع اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باشد و این باعث شده است مدیر مدرسه تقریباً اختیاری برای حل مسائل مدرسه نداشته باشد و هرروز با بخشنامه و فرم‌های متعدد مواجه شود که دائماً بخش عمده‌ای از وقت خود را باید به آن‌ها اختصاص دهد.

سیدمحمد بطحایی در ادامه گفت: شبکه تعاملی سینا می‌خواهد یک ارتباط چندجانبه بین همه ما برقرار کند و این برنامه بنا دارد شبکه‌ای ارتباطی بین همه مدیران در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش ایجاد کند و بدون شک ظرفیت خوبی دارد که با کمک آن می‌توان گفت‌وگوها و تبادل تجربیات را بیشتر کرد و به تحول در آموزش‌وپرورش سرعت بیشتری داده شود و امیدوارم که بتوانیم عملاً به‌سوی مدرسه محوری گام‌های عملیاتی را برداریم این گام یکی از مهم‌ترین گام‌های استقرار سند تحول است و این برنامه زمینه و بستر مناسبی را ایجاد می‌کند که به این سمت حرکت شود.



ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان