تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ آخرین تصویر از هلی‌کوپتر رئیسی
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ آخرین تصویر از هلی‌کوپتر رئیسی

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

بز‌ها زبان انسان را می‌فهمند؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بز‌ها قادر به ترجمه زبان بدن و ایما و اشاره انسان‌ها هستند و از این حیث با سگ‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۶۴۰۲۰
۱۵:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر کریستین نورث از مرکز تحقیقات «لیپنز لیپولوژی» حیوانات مزرعه‌ای آلمان در این باره می‌گوید: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد بز به شدت درک متقابلی با زبان بدن انسان دارد، اما نمی‌دانیم که آیا می‌توان همان رفتاری را که سگ‌ها و اسب‌ها در تشخیص محل غذا نشان می‌دهند از آن‌ها هم انتظار داشت یا خیر.
 
به عقیده این محقق، گرچه هنوز تحقیقات به اتمام نرسیده، اما نتایج جدید در مورد نحوه تعامل و برقراری ارتباط حیوانات مزرعه با اشاره‌های انسانی ما را بر آن می‌دارد تا به به این اعتقاد نزدیک شویم که این ویژگی در میان بسیاری از حیوانات وجود دارد و صرفاً به حیوانات اهلی همچون سگ‌ها محدود نمی‌شود.
 
یکی دیگر از محققان می‌گوید: با توجه به پژوهش‌های انجام‌گرفته، بز باهوش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود به خصوص که این نتایج نشان می‌دهد چگونه می‌تواند اشاره‌ها را درک و به عنوان یکی از حیوانات اهلی با انسان‌ها تعامل برقرار کند.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی