تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال گذشته

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال 96 خبر داد.

کد خبر: ۶۱۴
۱۱:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در اجرای ششمین دوره طرح «دادرس» در مدارس کشور که در سال 96 صورت گرفت، 8 مهارت کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح مهارت‌هایی مانند ارزیابی وضعیت بیمار و مصدوم، احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری و بندآوردن خونریزی مصدوم و چگونگی برخورد با مصدومی که دچار شکستگی شده است، حمل مصدوم، چادرزنی، اطفای حریق و در نهایت پناهگیری و خروج اضطراری در مواقع بروز حوادثی چون زلزله به دانش‌آموزان ارائه شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طرح «دادرس» با مدیریت سازمان جوانان و مشارکت وزارت آموزش و پرورش در سال 96 ، در 9 هزار و 600 مدرسه سراسر کشور و برای 400 هزار دانش‌آموز در مقطع هشتم اجرا شد.

حبیبی در ادامه یادآور شد: دانش‌آموزان با عضویت در گروه‌های 14 نفره، ضمن فراگیری مهارت‌های 8 گانه در طرح «دادرس» در پایان دوره‌های آموزشی با یکدیگر در سطح مدرسه دختران و پسران، استان و در نهایت در سطح کشور در قالب المپیاد به رقابت می‌پردازند و از نفرات و گروه‌های برتر تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح «دادرس» به معنای «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» است و دانش‌آموزان با فراگرفتن مهارت‌های 8 گانه‌ای که پیش از این ذکر شد، برای رویارویی و مواجهه با شرایط سخت آمادگی نسبی را به دست می‌آورند.

رئیس سازمان جوانان خاطرنشان کرد: آموزش کمک‌های اولیه در جامعه اثرات بسیار زیادی دارد و استفاده از ظرفیت و توانمندی افرادی که چنین آموزش‌هایی را فرا گرفته‌اند، منجر به کاهش اثر حوادثی چون زلزله و در واقع انجام خودامدادی  و دگرامدادی مطلوب خواهد شد.

حبیبی یادآور شد: آموزش مهارت‌های 8 گانه به دانش‌آموزان با هدف تقویت حس بشردوستانه  میان آن‌ها در مدارس صورت می‌گیرد و همچنین دانش‌آموزان با انجام کارهای گروهی و مزایای آن آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در اغلب مدارس کشور و با حضور دانش‌آموزان مقاطع متوسطه مشغول به فعالیت هستند و  با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی دانش‌آموزان را در مهارت‌های گوناگون توانمند می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی