تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
وزیر خارجه آلمان:

باید مراقب باشیم اینستکس ابزار حمایت ایران از تروریسم و پول‌شویی نشود

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که هر تراکنشی در اینستکس باید با دقت تحت نظارت قرار بگیرد تا هرگونه سوءاستفاده از آن به‌خصوص درزمینه حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی از بین برود.

کد خبر: ۵۹۲۹۸
۰۹:۵۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ «هایکو ماس» خبر داد که تراکنش مالی جدید توسط سامانه مالی «اینستکس» به‌زودی انجام خواهد شد.
 
وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «اینستکس پس از اولین تراکنش، هنوز در مرحله رشد قرار دارد و در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستیم و تراکنش جدید در سریع‌ترین وقت ممکن صورت خواهد پذیرفت.»
 
وزیر امور خارجه آلمان گفت که دومین تراکنش اینستکس مربوط به صادرات کالا‌های ضروری برای کنترل شیوع ویروس کروناست.
 
ماس اضافه کرد: «هر تراکنشی باید با دقت تحت نظارت قرار بگیرد تا هرگونه سوءاستفاده از آن به‌خصوص درزمینهٔ حمایت مالی از تروریسم و پول‌شویی از بین برود.»
 
ساز و کار مالی اینستکس در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی‌ماه ۱۳۹۷) توسط سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان راه‌اندازی شد. هدف از ایجاد این سازوکار مالی حفظ کردن تراکنش‌های تجاری با ایران بوده تا ایران نیز به شرایط درج‌شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) پایبند بماند.
 
دوازدهم فروردین‌ماه امسال بود که وزیر خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.
 
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی با انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس نوشت: «جزئیات اندکی درباره این تراکنش مالی ارائه‌شده، اما افراد نزدیک به این موضوع اعلام کردند که تجهیزات فروخته‌شده مربوط به درمان بیماری‌های خونی بوده که از یک شرکت آلمانی خریداری‌شده و چندین ماه نهایی شدن این معامله به طول انجامیده است.»
 
بر اساس اعلام این افراد، ارزش مالی این قرارداد تقریباً ۵۰۰ هزار یورو (۵۴۸ هزار دلار) بوده است و تجهیزات فروخته‌شده هیچ ارتباطی به همه‌گیری ویروس کرونا نداشته است.
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دی ولت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی