تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

علم‌الهدی: امروز دشمن به مراتب منفورتر و ما در منطقه قوی‌تر شده‌ایم

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظام ما در این ۴۰ سال پیروز بوده است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن ما به مراتب، منفورتر و ذلیل‌تر بوده و ما در مقابل در منطقه قوی‌تر شده‌ایم.

کد خبر: ۵۸۶۱
۱۰:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - آیت الله سیداحمد علم‌الهدی شامگاه گذشته در مراسم سیزدهمین سالگرد علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در محل مرقد این علامه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: خداوند را شاکرم در سالگرد عالم و روحانی انقلابی ارزشمند و شهر انقلاب ساز، این سفر برای من فراهم شد.

وی با بیان اینکه بهلول علاوه بر نماد انقلابی‌ بودن، نماد زهد بود، افزود: بهلول انسانی است که به‌صورت یک انسان شفاف و رنگین در مقابل انسان‌‌های انقلاب ‌آفرین ظاهر شده است، بر همین اساس زهد و وارستگی بهلول باعث شده بود که بهتر بتواند در راستای مبارزه به رضاخان قرار گیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: زندگی بهلول در مرز صفر، نشان از این بود که باید جهت حمایت از دین و علیه ظلم و ستم قیام کند.

علم الهدی تصریح کرد: بهلول از اول اساس معیشت خود را بر اساس زندگی زاهدانه تشکیل داد‌ و شخصیت علامه بهلول در قیام گوهرشاد به‌عنوان یک شخصیت رهبری این جریان معرفی شد.

امام‌ جمعه مشهد اضافه کرد: چه یک انسان و چه یک جامعه اگر خواسته باشد در مسیر انقلاب حرکت کند بایستی همانند بهلول، زندگی او دست و پاگیرش نشود، چراکه روزی که بهلول وارد عرصه دشمن ‌ستیزی شد، بخاطر این توقعات زندگی معیشتی خود را پایین آورد.

وی بیان کرد: رضاخان اجرا کننده دسیسه‌‌های انگلیس در ایران بود، در حالی ‌که مردم نان برای خوردن نداشتند، رضاخان با گرفتن مالیات مردم برنامه‌‌های دیکته شده انگلیس را اجرا می کردند و برهمین اساس مبارزه با چنین مستبدی از عهده کسی بر می‌آید که از یک روح بلند برخوردار باشد و بهلول با پشت پا زدن به زن و فرزند از چنین روحیه‌ای برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: بهلول قبل از قیام گوهرشاد در سبزوار نیز در مراسمی که همسر پادشاه افغانستان کشف حجاب کرده بود در برابر حکومت ایستاد و در قیام مردم نقش مؤثری داشت. 

مشکلات اقتصادی و معیشتی، هدف دشمن

وی با اشاره به اینکه نظام ما در این 40 سال پیروز بوده است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن ما به مراتب، منفورتر و ذلیل‌تر بوده و ما در مقابل در منطقه قوی‌تر شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: هر جامعه تا آنجایی می‌تواند پیش برود که مشکلات اقتصادی و معیشتی او را آزار ندهد و بر همین اساس دشمن همین دو را هدف قرار داده است.

وی عنوان کرد: راهی که با سرمایه‌ گذاری 40 ساله رفته‌ ایم نبایستی با شرایط بد اقتصادی و معیشتی الان، این راه را ادامه دهیم.

عملی نکردن نسخه اقتصاد مقاومتی

امام جمعه مشهد همچنین گفت: متاسفانه مسئولین ما نسخه اقتصاد مقاومتی را عملی نکردند و اگر در مدیریت اقتصادی کشور به این نسخه عمل نشد، مردم باید براساس این نسخه، اطراف زندگی خود را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: 40 سال است که این انقلاب تداوم دارد، بر همین اساس عامل آن تجهیزات نظامی نبود و بلکه شما مردم هستید و عشق به ائمه اطهار است که مردم را همراه با این انقلاب کرده است.

علم الهدی ابراز کرد: آمریکا جسارت حمله به ایران را نداشته و به این سبب است که نمی‌‌تواند موازنه قدرت نیروی انسانی را تحلیل کند و بر همین اساس تنها بخاطر همراهی مردم و نظر خدا و اولیای خداست و در این راه باید ثابت قدم ماند.

گفتنی است غبارروبی مزار شهدا، دیدار با روحانیون و سخنرانی در جمع آنان، شرکت در جلسه شورای اداری و زیارت امامزاده سلطان محمد عابد(ع) از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله علم الهدی به شهرستان گناباد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی