تیتر امروز

فعال شدن مکانیسم ماشه؛ پایان تعامل با اروپا/ آمریکا: يا خلع سلاح حزب‌الله يا فروپاشی لبنان/ افزایش شاخص فقر و فلاکت در ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

فعال شدن مکانیسم ماشه؛ پایان تعامل با اروپا/ آمریکا: يا خلع سلاح حزب‌الله يا فروپاشی لبنان/ افزایش شاخص فقر و فلاکت در ایران

این صد و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین کنعانی: برجام، دیکته آمریکا به ما بود/ به پزشکیان گفتم اگر حکمران خوبی نیستی برو/ حسین نقاشی: اصولگرایان احمدی‌نژاد را اصلاح‌طلب می‌دانند/ تندروها می‌گویند انقلاب، اسلام و دین همینی است که ما می‌گوییم
مناظره‌ای با موضوع آینده ایران، جنگ یا مذاکره

حسین کنعانی: برجام، دیکته آمریکا به ما بود/ به پزشکیان گفتم اگر حکمران خوبی نیستی برو/ حسین نقاشی: اصولگرایان احمدی‌نژاد را اصلاح‌طلب می‌دانند/ تندروها می‌گویند انقلاب، اسلام و دین همینی است که ما می‌گوییم

بیستم خردادماه، دیدارنیوز مناظره‌ای را با حضور حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و حسین نقاشی، فعال سیاسی اصلاح طلب برگزار کرد که انتشار آن به دلیل تجاوز اسرائیل به ایران به تعویق افتاد. حالا...
شوک به بازارها؛ طلا و دلار سقوط کردند/ بازی تازه ایران در زمین بریکس/ دارایی‌های مردم فریز شد؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

شوک به بازارها؛ طلا و دلار سقوط کردند/ بازی تازه ایران در زمین بریکس/ دارایی‌های مردم فریز شد؟

این هجدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان گرامی...
شهردار تهران:

به منظور رعایت بهداشت باید تراکم جمعیت در واگن‌های مترو را کم کنیم

شهردار تهران گفت: با هدف رعایت بهداشت باید تراکم جمعیت در واگن های مترو را کم کنیم و جمعیت را متعادل کنیم.

کد خبر: ۵۳۱۷۶
۱۰:۵۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز- «پیروز حناچی» شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص عدم پرداخت اوراق مشارکت توسط بانک آینده گفت: اکنون یک بحث حقوقی بین شهرداری و بانک آینده در زمینه اوراق مشارکت مطرح است و اوراق مشارکت فروخته شده و بانک آینده پول را هم دریافت کرده و این پول ۶ ماه است که در حساب بانک آینده قرار دارد، اما بانک وثیقه‌هایی که معرفی می‌کنیم را قبول نمی‌کند.

گله حناچی از بانک آینده/ انتظار همکاری داریم

او با تاکید بر اینکه این اقدام بانک آینده از نظر شهرداری تهران قابل قبول نیست، تصریح کرد: این اقدام بانک از نظر ما قابل قبول نیست، چرا که شهرداری اموال مختلفی دارد که آنها را به عنوان وثیقه معرفی کرده، اما بانک قبول نمی‌کند. ممکن است نخواهد وثیقه‌ها را یکجا قبول کند، اما می‌تواند آنها را تقسیم کرده و در چند بخش برای مثال ۲۰۰ میلیاردی بپذیرد، اما این کار را نمی‌کند و ما از این بابت از بانک آینده گله داریم، چرا که آن طرف قضیه مساله حمل و نقل عمومی و رفاه مردم شهر تهران مطرح است و انتظار همکاری  داریم و می‌خواهیم که این مشکل حل شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا در تهران و استفاده بیشتر مردم از وسائل حمل ونقل عمومی بعد از افزایش قیمت بنزین، آیا شهرداری نمی‌خواهد برای اضافه شدن مترو و اتوبوس اقدامی کند؟ گفت: برای اضافه شدن واگن به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران کسی نمی‌تواند کمک کند، چرا که واگن یا باید وارد شود و یا ساخته شود. مبلغ ۹۱۰ میلیارد اوراقی که در گرو بانک است نیز متعلق به خرید واگن است.

باید تراکم جمعیت در واگن های مترو را کم کنیم

حناچی ادامه داد: اگر با هدف بهداشت هم به این مساله نگاه کنیم، باید تراکم جمعیت را در واگن‌ها کم کنیم و جمعیت را متعادل کنیم و این پول قرار است، برای ساخت ۲۱۰ واگن مترو و تکمیل ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ هزینه شود و اگر فراهم شود، برای این امر پیگیری می‌شود و تاثیر مستقیمی بر توسعه حمل و نقل عمومی خواهد داشت. 

شهردار تهران درباره اینکه آیا طرح جامع ریلی که اخیرا به تصویب رسید، تحقق پذیر است یا خیر؟ گفت: بله تحقق‌پذیر است، تاکنون اقدامات مربوط به ۷ خط را اجرا کردیم و با این طرح ۴ خط دیگر به مترو و ۲ خط قطار اکسپرس نیز اضافه می شود. مهم این است که این آرمان و آرزو وجود داشته باشد و برای آن تلاش شود. شهرهای مختلف دنیا هم همین کار را می‌کنند و با تدوین برنامه‌های درازمدت آن را به اجرا می رسانند. 

نوشتن روی کاغذ به معنای اجرای ۵۰ درصد کار است 

او ادامه داد: روی کاغذ نوشتن برنامه به معنای اجرای ۵۰ درصد کار است و اکنون در نقطه ۵۰ درصد هستیم و برای باقی راه نیز با برنامه برای اجرا کردن پیش می‌رویم. چیزی که ما به تصویب رساندیم، کریدورهای اصلی و خطوط و نقاطی بود که ایستگاه‌های تبادلی باید به هم تلاقی پیدا کنند و همه درباره آن اتفاق نظر داشتند. این اقدام بزرگی بود و مانند یک نقشه راه ۳۰ ساله است که همه به آن پاینبد می‌شوند و از اعمال سلیقه در آن پرهیز می‌شود. 

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۴ تير
امروز سه‌شنبه ۲۴ تير
امروز سه‌شنبه ۲۴ تير
امروز سه‌شنبه ۲۴ تير