تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی خبر داد:

کتابخانه‌های سیار در مناطق زلزله زده‌ی استان آذربایجان شرقی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی حضور کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق زلزله‌زده با همکاری استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل را از اقدامات طرح امداد فرهنگی این کانون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز اجرای طرح امداد فرهنگی با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستائی شهرستان سراب ادامه دارد.

کد خبر: ۵۲۶۷۵
۱۲:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

کتابخانه‌های سیار در مناطق زلزله زده‌ی استان

دیدارنیوز ـ علی بینش در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت ویژه و تخصصی برای مخاطبان کودک و نوجوان در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، این گروه از مخاطبان را آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل این آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: بزرگسالان و متولیان امر باید صدای کودکان باشند و بتوانند مسئولیت محافظت از آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا کنند.
 
وی با اشاره به وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد متولی فعالیت‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان، بیان کرد: آماده‌سازی کودکان و نوجوانان از لحاظ تفکر و نگرش به مسائل و چالش‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم و تخصصی توسط کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی نقش و تأثیر بسیار مهمی دارد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برپائی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و نوجوانان، اجرای طرح پیک امید در مناطق روستائی، محروم و حاشیه‌نشین از طریق همکاری با دفتر تسهیل‌گری استانداری و کتابخانه‌های سیار شهری و روستائی از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
 
بینش با اشاره به اجرای طرح امداد فرهنگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح که در حال حاضر نیز ادامه دارد، بسته‌های فرهنگی شامل لوازم التحریر و نیز اسباب‌بازی‌های فکری در بین کودکان و نوجوان این مناطق توزیع شده است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت‌های مرتبط با افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر مهرواره سرود و جشنواره‌های قصه‌گوئی و هنر‌های نمایشی و نیز اجرای طرح‌های کتابخوانی مانند پویش فصل گرم و عیدانه کتاب و کارگاه‌های مثبت اندیشی از جمله فعالیت‌هائی است که کانون آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۹۸ با هدف توسعه نشاط اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان اجرا کرده است.
 
وی به تولید ۱۰ عنوان نمایش عروسکی در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این نمایش‌ها هم اکنون آماده‌ی اجرا روی صحنه برای تمامی علاقه‌مندان بوده و از ابتدای بهمن ماه در سال سینمای مجتمع کانون تبریز آغاز شده است.
 
بینش با اشاره به تولید ۱۱ عنوان سرود و مشارکت پرشور نوجوانان در تولید این آثار، گفت: کانون استان برای اجرای این آثار در فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی در ملی و بین‌المللی آمادگی دارد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر تعامل و همکاری کانون با نهاد‌ها و ادارات استانی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج کارمندی تاکید کرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد؛ برنامه‌هائی که برای سال ۹۹ در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کانون استان در نظر گرفته شده و به نحو مطلوب اجرا شود.
 
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان؛ جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی