تیتر امروز

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مجازاتی سنگین در انتظار باب منندز

سناتور دموکرات در پرونده دریافت رشوه مجرم شناخته شد

باب منندز، سناتور دموکرات آمریکایی در پرونده دریافت رشوه مجرم شناخته شد و احتمال دارد به مجازاتی سنگین محکوم شود.

کد خبر: ۱۶۸۸۳۳
۱۳:۲۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

سناتور آمریکایی به جرم دریافت رشوه محکوم شد

دیدارنیوز: باب منندز، سناتور دموکرات در پرونده دریافت رشوه مجرم شناخته شد و احتمال دارد به مجازاتی سنگین محکوم شود. گفته می‌شود که او در ازای دریافت رشوه از نفوذ سیاسی خود برای پیشبرد منافع مصر و قطر استفاده کرده است.

به نقل از دویچه‌وله، ۱۲ عضو هیأت منصفه دادگاه نیویورک سناتور باب منندز را در پرونده دریافت رشوه مجرم شناختند. این سناتور ۷۰ ساله دموکرات که از ایالت نیوجرسی است، در هر ۱۶ مورد اتهام مجرم شناخته شد. "کلاهبرداری و رشوه‌گیری" از جمله اتهامات مطرح‌شده علیه او بودند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا قرار است که حکم مجازات باب منندز در پاییز امسال تعیین و اعلام شود. انتظار می‌رود که او به حبسی سنگین و چندین ساله محکوم شود.

به نوشته نیویورک تایمز او هفتمین سناتور آمریکایی است که در حین دوران فعالیت خود به خاطر ارتکاب جرم محکوم می‌شود. چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا منندز را به کناره‌گیری از مقام خود فراخواند.

به باور هیأت منصفه دادگاه نیویورک، باب منندز از نفوذ سیاسی خود برای پیشبرد اهداف و مصالح دولت‌های مصر و قطر و همچنین ارسال اسلحه و محموله‌های کمکی به این دو کشور استفاده کرده و در ازای آن پول، شمش طلا و همچنین کالا‌های لوکس دریافت کرده است.

بازرسان در جریان تحقیقات خود حدود ۵۰۰ هزار دلار پول نقد در پاکت و کاپشن‌های او کشف کردند. در این ارتباط همچنین گفته شد که منندز مبلمان‌های قیمتی و یک خودروی لوکس دریافت کرده است. این سناتور آمریکایی مدعی شده بود که "بیگناه" است.

دادگاه رسیدگی به پرونده منندز به خاطر خاطر ابتلای همسر او به سرطان و روند معالجه به تعویق افتاده بود.

باب منندز از سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان سناتور و نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس سنا فعالیت دارد. او پیش‌تر نیز در ارتباط با "بده‌بستان‌های پرسش‌برانگیز" و "سفر‌های لوکس" در کانون توجه قرار داشت، اما مورد مجازات قرار نگرفته بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی