تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

فلسطینی‌ها البرغوثی را برای جانشینی عباس ترجیح می‌دهند

طبق نتایج یک نظرسنجی اکثر فلسطینی‌ها ترجیح می‌دهند مروان البرغوثی، یکی از رهبران انتفاضه فلسطین به جای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شود.

کد خبر: ۴۴۱۲
۱۲:۴۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - این نظرسنجی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد: البرغوثی که در سال ۲۰۰۴ پس از محکومیت به قتل از سوی دادگاهی در اراضی اشغالی به حبس ابد محکوم شده، در صورت برگزاری انتخابات برای تعیین جانشینی برای محمود عباس ۸۲ ساله، اکثریت آرا را به دست خواهد آورد.
 
مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین این نظرسنجی را با مشارکت ۲۱۵۰ شخص در کرانه باختری و نوار غزه انجام داد.

۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ترجیح دادند البرغوثی جانشین محمود عباس شود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از البرغوثی با کسب ۲۳ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین در این نظرسنجی ۶۱ درصد از مشارکت‌کنندگان تمایل خود را به استعفای محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز داشند. در مقابل ۳۳ درصد از آنها نسبت به ادامه فعالیت‌های او در این سمت ابراز تمایل کردند.

محمود عباس از سال ۲۰۰۵ پس از فوت یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین به جای او فعالیت خود را آغاز کرد و وارد مذاکرات صلح با طرف اسرائیلی با نظارت آمریکا شد.

اما پس از اینکه او نتوانست در این مسیر هیچ‌گونه دستاوردی را داشته باشد بسیاری از فلسطینی‌ها اعتماد خود به او را از دست دادند. مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیل با نظارت آمریکا در سال ۲۰۱۴ متوقف شد.

دوره ریاست عباس در تشکیلات خودگردان ۹ سال است که به پایان رسیده، اما به علت اختلافات میان دو جنبش فتح و حماس در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه هنوز انتخاباتی در این زمینه برگزار نشده است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۴۸ درصد از فلسطینی‌ها بر این باورند که گروه‌های فلسطینی رقیب قادر به حصول توافقی برای برگزاری انتخابات جدید پس از کنار رفتن عباس از قدرت خواهند بود. در مقابل ۴۱ درصد چنین اعتقادی نداشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی