تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اولین موضع‌گیری روسیه نسبت به طرح مکرون درباره ایران

News Image Lead

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه منافع همه طرف‌ها در برجام باید مورد توجه قرار گیرد، اعلام کرد: ابتکار طرف فرانسوی برای رفع بحران پیرامون برجام، پیشتر در دیدار سران روسیه و فرانسه بررسی شده بود.

کد خبر: ۳۳۴۳۵
۱۵:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند که در محل ضیافت‌های رسمی وزارت خارجه روسیه برگزار شد، در واکنش به پرسش خبرنگاران روس در خصوص اطلاع مسکو از اقدامات فرانسه در خصوص برجام در حاشیه نشست گروه هفت (مسکو از این گروه اخراج شده است) این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: پوتین از پیشنهاد مکرون برای احیای برجام و همه توافق‌ها در چارچوب این توافق بین‌المللی حمایت کرده است نمی‌خواهم به صورت مشروح در این باره صحبت کنم اما بدانید که ابتکارات اخیر تنها در صورتی که منافع همه طرف‌ها را دربرگیرد و همه طرف‌ها نیز از آن حمایت کنند، به سرانجام می‌رسد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راهگذر بین‌المللی حمل و نقل شمال - جنوب اشاره و خاطرنشان کرد که این راهگذر توسط ایران، روسیه و هند ایجاد می‌شود.

یادآور می‌شود که ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اقدامات این کشور علیه همکاری‌های بین‌المللی با تهران و عهدشکنی و اهمال اتحادیه اروپا در انجام تعهدات خود در چارچوب برجام سه گام خود را به اجرا گذاشت.

گام نخست ایران شامل افزایش تولید اورانیوم غنی شده ایران بود که از مرز 300 کیلوگرم پیش‌بینی شده در برجام فراتر رفت.
ایران سپس گام دوم خود را به اجرا گذاشت که بر اساس آن سطح غنی سازی اورانیوم از 3.67 درصد فراتر می‌رود و انتظار می‌رود گام سوم ایران نیز یک ماه دیگر اجرا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی