تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

با مقصران سیل برخورد قانونی صورت گیرد

فرد یا افرادی که در سیل اخیر کشور مقصر هستند مورد بازخواست قانونی و عادلانه قرارگیرند و برای یک بار هم شده بدون اغماض و تبعیض، نسبت به قاصران، برخورد قاطع و قانونی صوزت گیرد؛ حتّی اگر در دولت‌ها و مجالس گذشته مسئولیت داشته اند،

کد خبر: ۲۴۳۱۵
۱۴:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول منتجب نیا: به بهانه سیل ویرانگری که اکثر استان‌های کشور را درگیر و میلیون‌ها نفر از مردم عزیز ایران را گرفتار و متضرر کرده و بخش عظیمی از نیرو‌های انسانی، مدیریت و اعتبارات میهن اسلامی را برای رفع پیامد‌های آن مشغول نموده است؛ به عنوان فردی که در چهل سال پس از پیروزی انقلاب همواره مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیت داشته ام و در این روز‌ها از حوادث تلخ پدید آمده به شدّت نگران و دردمند هستم، به حکم وظیفه نکات زیر را یادآور می‌شوم:

۱- در سیل گسترده در ۲۵ استان کشور، همه‌ مردم آسیب دیده با صبر و شکیبائی و تحمّل دشواری‌ها و همکاری با مسئولان و نهاد‌های امدادرسان، رشد و بلوغ فرهنگی، کرامت و بزرگواری خود را به منصه ظهور رساندند و دراین میان مردم شریف گلستان، مازندران، فارس، ایلام و هفته‌های اخیر مردم مقاوم و فداکار لرستان و خوزستان، به خوبی درخشیده و نام و یاد خود و استان‌های خویش را در تاریخ، تابنده و ماندگار ساختند، اینجانب به خدمتگزاری این ملّت بزرگ و عزتمند، مباهات و افتخار می‌کنم.

۲- در صحنه مقابله با گسترش سیل، نجات مردم و امدادرسانی، همه‌ مسئولان مربوط از دولت، مجلس، هلال احمر، کمیته امداد، ارتش، سپاه، بسیج، حوزه‌های علمیه و سایر نهاد‌ها و جمعیت‌ها با حضور فعّال، سخاوتمندانه و منسجم خود به وظیفه الهی و انسانی خویش عمل کرده و می‌کنند و کارنامه زرینی از خود به یادگار می‌گذارند.

۳- نجات جان مردم، امداد رسانی و اسکان موقت، از امور فوری و عاجل مقابله با سیل است و توجه به سایر امور مانند بازسازی شهر‌ها و روستا‌ها، رسیدگی به وضعیت بهداشتی مردم، اشتغال و اموراقتصادی آنان، در مرحله بعد جزء وظائف قطعی دولت و نهاد‌ها است.

۴- اگر چه همزمان با وقوع حوادثی چون سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی طرح ریشه یابی حوادث و یافتن قصور یا تقصیر افراد، کار شایسته و منطقی به نظر نمی‌رسد، لکن پس از فرو نشستن بحران‌ها و حاکمیت آرامش بر کشور، فراموش کردن آسیب شناسی و ریشه یابی حوادث نیز کار ناپسندی است و باعث تکرار حوادث تلخ در آینده خواهد شد.

از این جهت اینجانب مصرّانه و ملتمسانه از مسئولان عالی مرتبه از شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، روسای قوای مقننه و قضائیه می‌خواهم که اولا؛ کارگروه‌های تخصصی تشکیل داده و با بررسی دقیق و همه جانبه، علل و عوامل وقوع و گسترش سیلاب ها، طغیان رودخانه‌ها و ورود سیل ویرانگر به شهرها، روستاها، مزارع و مراکز صنعتی و ... استخراج شده و چنانچه در این عرصه، فرد و افرادی به مسئولیت و نهادی به وظیفه خود عمل نکرده و یا طرح ناقص و غیر کارشناسی را به اجرا درآورده است، حتّی اگر در دولت‌ها و مجالس گذشته بوده اند، مورد بازخواست قانونی و عادلانه قرار گیرد و برای یک بار هم که شده بدون اغماض و تبعیض، نسبت به قاصران و مقصّران برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

تانیاً؛ همه قوای نظام، مسئولان و نهاد‌ها با فراخوان کارشناسان و متخصصان دلسوز نسبت به لایروبی تمامی رودخانه ها، نهرها، احداث کانال، آبرو زیر جاده‌ها و ریل‌ها و به خصوص ایجاد کانال‌های وسیع و عمیق برای دریافت و هدایت آب‌های خروجی از سدها اقدام نمایند.


ثالثاً؛ در فرصت مقتضی و شرایط آرامش کشور به مساله آموزش کامل و حرفه‌ای و همه جانبه نیرو‌های امدادرسانی و اجرائی و آموزش عمومی برای همه مردم، توجه فوق العاده مبذول شود.


در پایان اینجانب اطمینان دارم با رعایت و اعمال مطالب و پیشنهادات فوق، ملّت و کشور ما از باران رحمت الهی به عنوان بهترین فرصت برای عمران و آبادی، توسعه و پیشرفت و رفاه و آسایش عمومی، بهره‌مند خواهد شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی