تیتر امروز

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ

این هشتاد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.

تحریم سپاه برخلاف موازین حقوق بین‌الملل است

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این مهم که هیچ کشوری حق ندارد بخشی از حاکمیت تصریح شده در قانون اسسی یک کشور را زیر سوال ببرد، گفت: زیر سوال بردن، تروریست خواندن و یا تحریم کردن بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی مانند سپاه بر خلاف مقررات حقوق بین‌الملل است.

کد خبر: ۲۴۰۴۵
۰۸:۳۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد کاظمی درباره اینکه آیا یک کشور می تواند نیروی نظامی یک کشور دیگر را تحریم کند یا خیر؟ بیان کرد: هر کشوری برای اداره حوزه های مختلف یک میثاق ملی به نام قانون اساسی دارد، بر اساس همین قانون اساسی است که امورات یک کشور اداره می شود، این امر موضوعی است که تمام کشورها آن را پذیرفته اند و به عنوان مسئله ای مشهود به آن نگاه می کنند.

وی افزود: در قانون اساسی هر کشوری نهادهای حاکمیتی مورد اشاره قرار گرفتند، نهادهایی که امور کشور را در حوزه های مختلف اداره می کنند، مانند نهادهای نظامی، این نهادهای حاکمیتی بخشی از همان حاکمیت هستند و هیچ کشوری حق ندارد بخشی از حاکمیت تصریح شده در قانون اساسی یک کشور را زیر سوال برده، تهدید یا تحریم کند، برای مثال بگوید من بخشی از قانون اساسی این کشور را قبول ندارم، سپاه هم در قانون اساسی ما جایگاه قانونی دارد، ممکن است خیلی از نهادها و سازمان های فعلی کشور در قانون اساسی مورد اشاره نباشند و بر اساس قوانین عادی تشکیل شده باشند مثل سازمان تعزیرات حکومتی.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: اما هنگامی که یک نهاد یا یک سازمانی مشخصا در قانون اساسی کشور مورد اشاره قرار می گیرد نه تنها منحل کردن آن نهاد امکانپذیر نیست بلکه ادغام آن هم با سازمان های دیگر امری شدنی نخواهد بود، برای مثال ادغام سپاه در ارتش امکان پذیر نیست چرا که اصل ۱۵۰ قانون اساسی از سپاه نام برده است و تاکید داشته که این نهاد باید باقی بماند. پس جایگاه قانونی سپاه در حاکمیت کشور ما یک جایگاه بلند مرتبه است، زیر سوال بردن، تروریست خواندن و یا تحریم کردن بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی بر خلاف مقررات مربوط به حقوق بین الملل است.

کاظمی در پایان گفت: همین که جهان این اقدام خصمانه آمریکا را نپذیرفته دلالت بر این دارد که این گونه اقدامات برخلاف موازین حقوق بین الملل است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی